Groningen en omstreken 24 mei 2010, open dag REAL80

Beste mede-rijders,
Het is misschien kort dag, maar 24 mei a.s. is er op REAL80 een open dag.
Dit betekend dat er ook gereden mag worden door gastrijders.
Klinkt allemaal misschien nog niet zo spannend, dat wordt het pas na enige uitleg.
Real80 heeft namelijk een offroadbaan die niet veel gebruikt wordt, lees niet gebruikt wordt.
Laatst waren er races op de onroadbaan en ben er een kijkje gaan nemen. De reden dat er geen gebruik van de baan gemaakt werd, was omdat er geen offroad rijders in deze omstreken zouden zijn. Dat is iets wat ik mij niet voor kan stellen omdat er toch altijd wel coureurs zijn die komen tijdens de Zuidlaardermeer bashes.
Nu komt het: Als er draagvlak blijkt te zijn, houdt de club de offroad baan open.
Zelf ben ik , nog, geen lid van de club. Ik rij immers alleen een beetje met mijn mardertje op grasveldjes of zand. Maar ik zou het wel gaaf vinden om op een baan te rijden en je ervaringen te delen als het op sleutelen en afstellen aan komt. Dan wil ik ook wel lid worden van zo'n club.
Heel verhaal, maar wie kan maandag 24 mei, wie wil 24 mei en wie komt er ten slotte 24 mei naar de Offoadbaan van Real80 te Groningen?
Het zou fantastisch zijn als we met een groepje kwamen zodat we eens kunnen laten zien dat er best wel offroaders zijn en bovendien, erg aangename gasten zijn.. Overigens heb ik geen baan ervaring, dus hoop ook niet wanneer dit bij jouw het geval is, dat dit je weerhoud.
Meld je anders even bij mij d.m.v een pb zodat ik ook bij de clubleiding aan kan geven met hoevele we komen...
Ik zou haast zeggen: "Dit MOET lukken!!!".
Nog even de link naar de website van REAL80: Real80 / Model Racing Club Groningen
Groeten,
Alfred

Laatst bewerkt:
Als je wat plaatst, dan wel goed, tis namelijk de 24e ;) dus geen 25e op dindag, hier ook gelijk de "goede" link :mrgreen:
Real80 /Opendag Real80 24 Mei

En waarom aanmelden bij jou, dikke onzin, je hoeft je nergens voor aan te melden op deze dag :mad:

Laatst bewerkt:
De reden dat er geen gebruik van de baan gemaakt werd, was omdat er geen offroad rijders in deze omstreken zouden zijn.
Gewoonweg te weinig leden die daar Offroad rijden en daarom verkassen naar een club waar wel veel leden zijn en waar ze een betere baan hebben. De baan is al jaren achterstallig kwa onderhoud en bloed gewoon dood, of dr moeten ineens veel leden komen die het overeinde houden, maar dit jaar niet eens wedstrijden zoals andere jaren dus zal dit na dit jaar wel over zijn, omdat er geen lid is die nog energie in deze baan stopt.
De rijders die nog offroad daar hebben gereden zijn nu lid bij www.ORCD.nl die nu een topbaan bij het baggerpark in Duitsland hebben liggen.
En das wel een goed onderhouden en zeer mooie offroad kunstgras baan met veeeeeeel Offroad leden:)

Onroad staat in Grunn hoog in het vaandel en daarom is de offroad baan straks gewoon vinitoo

Klopt inderdaad, je hebt helemaal gelijk...
Toch zou ik het leuk vinden om samen met wat beginners hier ervaring op te doen. Wellicht dat de club dan ook inzicht krijgt dat offroad best wel leeft in Groningen....

We zullen zien ;-)

Klopt inderdaad, je hebt helemaal gelijk...
Toch zou ik het leuk vinden om samen met wat beginners hier ervaring op te doen. Wellicht dat de club dan ook inzicht krijgt dat offroad best wel leeft in Groningen....

We zullen zien ;-)

Zinloos, zolang er electorijders in het bestuur zitten en alles willen beslissen komt dit niet meer uit het dal.

Zinloos, zolang er electorijders in het bestuur zitten en alles willen beslissen komt dit niet meer uit het dal.

Hoi Koos,

mag ik je hier toch even corrigeren en zeggen dat ik het een vrij zinloze en nergens op gebaseerde uitspraak vind die je hier plaatst.
Zelf zit ik niet in het bestuur van Real80 maar probeer ik veel te regelen voor de rijders binnen mijn doelgroep. (in dit geval electro)

Het bestuursleden van Real80 hebben niks te maken met het het wel of niet komen van offroad rijders.
Het is gewoon zo dat we al jaren weinig animo hebben op de offroad baan. Het ene jaar wat meer dan het andere. Mede doordat er sommige jaren mooie NK wedstrijden zijn en het andere jaar niet.
De offroad baan is naast de onroad baan gelegd omdat hiervoor ruimte was en om ook deze tak van de hobby een kans te geven.

Helaas moet iedereen bij ons zien dat er bar weinig offroad rijders bij onze club rijden. natuurlijk zijn ze er en natuurlijk zijn ze te vinden op de "betere" banen.

Omdat er zo weinig leden zijn en het onderhoud van een offroad baan nogal intensief kan zijn is er geen geld beschikbaar om deze baan compleet aan te gaan passen. Als er 3 offroad rijders lid worden en actief willen gaan rijden kan dit gewoonweg niet uit. Afgelopen jaren is hier nog wel eens geld in gestoken om de baan wat ruimer te maken en geschikt te maken voor de 1:6 wedstrijd.

In Basis was Real80 een onroad club en onze asfaltbaan zal een keer vervangen moeten worden. Hiervoor wordt dan ook elke mogelijke cent opzij gezet. Echter wanneer we de offroad baan willen onderhouden en aantrekkelijk maken voor bijvoorbeeld 3 leden dan zijn we snel door ons geld heen en komt er nooit een asfalt baan.
Natuurlijk zal dit met keuzes te maken hebben, eerst aanpassen een aantrekkelijk maken van een baan kan tot gevolgen hebben dat er leden komen maar dat blijft altijd een gok.

Ik denk dat de club daarom ook meermaals een oproep heeft gedaan voor offroadrijders om te kijken of er animo is.. elke keer blijft dit uit.
Natuurlijk zijn offroad rijders welkom! En helemaal als het een grotere groep betreft die hier positief hun aandacht en tijd in wil stoppen, hierop is een club tenslotte gebaseerd. Op die manier is het mogelijk de baan nieuw leven in te blazen en daaropvolgend te zorgen voor een mooie baan.

Tenslotte moesten de (electro) bestuursleden ook vechten om geld los te krijgen voor een indoorbaan! Vervolgens heeft ons indoorseizoen zich dubbel en dwars terugverdiend in mijn ogen! Kortom, Animo > Plannen > Inzet = een succesvol club bestaan.

Dus offroadrijders wees welkom op de opendag bij Real80 op 24 mei aanstaande.
Gratis rijden de hele dag.

Alfred bedankt voor de moeite om dit te promoten! zo regel je in elk geval animo voor je eigen klasse en daarmee mogelijk een bestaansrecht.

Laatst bewerkt:
Hoor de laatste tijd veel negatieve dingen over rijtijden en wanneer wel niet rijden beslist wordt door een aantal mensen die in het bestuur zitten. Dit gaat niet ten goede van de Club.

Hoor de laatste tijd veel negatieve dingen over rijtijden en wanneer wel niet rijden beslist wordt door een aantal mensen die in het bestuur zitten. Dit gaat niet ten goede van de Club.

We zijn nu wel heel offtopic bezig, maar goed.

Ook dit is niet geheel waar, mensen realiseren zich niet dat ze binnen een club leven en dat daarbij democratisch wordt beslist over belangrijke dingen.
Wanneer er belangrijke vergaderingen zijn heeft men stemrecht, er niet zijn = geen stem hebben. Toch besluit het bestuur dan meestal wijs te zijn en iedereen de kans te geven om zijn ei kwijt te kunnen.
Hetgeen jij op doelt is de electro cq. Brandstof avond die is ingevoerd. Alle leden hebben minstens een maand de kans gehad om te stemmen via onze site voor een dergelijk besluit.
Zowel electro rijders als brandstof rijders waren voor en tegen.

Uitslag is dat er een dergelijke avond is gekomen. Bij elke andere club in NL zijn dit soort avonden en gesplitste wedstrijden al jaren normaal.
Mensen die vervolgens problemen met deze besluiten hebben zullen altijd het hardste klagen en deze berichten hoor je dan ook overal.

Ook is er ergens besloten 1:5 finales terug te brengen naar 20 minuten, echter als iedereen hier nou problemen mee heeft en dit netjes aankaart bij het bestuur dan is dit zo weer ongedaan lijkt mij. Dit heeft in elk geval veel meer effect dan te gaan zeuren tegen een ieder die je tegenkomt. (wedstrijdleiding heeft dit voorstel gedaan ivm. tijd)

Ik heb me dit jaar vrij veel bemoeit met dingen regelen en dingen op touw zetten, echter merk je hierbij dat je het nooit goed kan doen voor iedereen en dat bepaalde mensen nou eenmaal meer betrokken zijn bij een club dus hun mening en stem gebruiken om het bestuur aan te sturen. Gelukkig klaagt niet iedereen over de nieuwe afspraken van dit jaar, dus ergens zal het toch wel goed gaan.

Daarnaast zit er welgeteld 1 echte "electro" stem in het bestuur, deze kan dus niks beslissen zonder steun van de overige leden, de overige bestuursleden zijn of neutraal of hebben een brandstof achtergrond.

Groeten Vincent

Graag weer on topic. Ik snap dat er haken en ogen zitten aan een club. Dat je beter een specifieke brandstof club kunt hebben en nog beter enkel offroad.
Maar dat is er niet bij REAL80.
Dus ik wil graag zien of er animo is. Qua kosten moet dit niet zo'n probleem zijn lijkt mij, daar de baan met lichte inspanning weer rijdbaar is.
Het is dan niet top of the bill, maar daar lijkt het me nu niet om te gaan.

Waar het mij omgaat is dat tijdens de bashes die ik georganiseert heb op het strand van Meerwijck, er altijd een super gave stemming was. Veel ideeen werden uitgewisseld en men hielp en helpt elkaar bij het vinden van oplossingen. Nu deze sfeer lijkt mij fantastisch om die mee te nemen naar een offroad baan.
Wegens tijdgebrek en niet de kunde en investering om wedstrijden te rijden, zou ik het graag zien dit vlot te krijgen op een dergelijke bestaande baan.
Kortom lekker laagdrempelig zonder iemand uit te hoeven sluiten.

Als iedereen komt die heeft toegezegd, zijn er 10 potentiele nieuwe leden op dit moment die het wat lijkt om op regelmatige basis te willen rijden op Groningen. Het klinkt als niet veel, maar ik ben ook nog maar bezig vanaf vanmiddag.
Als die mensnen komen en de smaak te pakken krijgen, dan volgt spreekwoordelijk de rest wel...

Ik heb er vertrouwen in, aan mij zal het niet liggen in ieders geval...

Groeten,

prima initiatief Alfred!

ik hoop dan ook dat er de 24e mei wat meer offroaders staan met hun auto. Zien rijden doet rijden ;)
Dus wie weet worden er wel veel meer mensen enthousiast.

@ Alfred, moet je nog wel even heen om gras te maaien:D:D

Gras begint nu wel erg hoog te worden, een paar jaar terug lag er een hele nette baan, maar je kunt gewoon zien dat er geen rijders zijn, is volgens mij al tijden niks meer aan gedaan.

Hahahaha, dat was mij ook al opgevallen.
Net als wat los tapijt en andere zaken..
Schone taak voor de club neem ik aan..

Volgens mij zijn ze nog wat sceptisch over het aantal rijders die dan komen voor het offroad gebeuren..

Nah ja, time will tell....

Hoi Pino,

Super!! er komen meerdere offroaders.
Zelf ben ik de afgelopen dagen erg druk geweest om mijn nieuwe aanwinst rijklaar te maken.
Dus verheug me op morgen...

Ik heb op die off-road baan gereden met m'n Slash en m'n Vaders E-Maxx vorig jaar. toen was er geen ruk aan. die grasmatten lagen er erg geplooid bij. had continue last van grip rolls. (zelfs met de E-Maxx, welke laag stond en Proline Big Joe wielen er op had.)

Mischien dat het voor bigscale wel te doen is, maar voor alles wat kleiner is is die baan iig gewoon ruk.
(Ik heb zelf ook veel liever zand dan grasmatten. ook voor m'n Baja.

Ik vond er eerlijk gezegt ook nie zoveel aan vanmiddag.
Nou ben ik uberhaupt geen fan van baan rijden maar dit vond ik wel erg niks aan.

Ben er vanmiddag ook geweest en eventjes met mijn hormann rondgereden, het was de eerste keer dat ik op een baan gereden heb en het is mooier dan een beetje doelloos in een zandbak rondrijden.

Maar de off-baan lag er niet echt mooi bij en is naar mijn idee iets te klein voor een bigscale.

Voor de rest was het wel grappig, een beetje in de pits rondkijken wat anderen allemaal hebben.

Ben er vanmiddag ook geweest en eventjes met mijn hormann rondgereden, het was de eerste keer dat ik op een baan gereden heb en het is mooier dan een beetje doelloos in een zandbak rondrijden.

Maar de off-baan lag er niet echt mooi bij en is naar mijn idee iets te klein voor een bigscale.

Voor de rest was het wel grappig, een beetje in de pits rondkijken wat anderen allemaal hebben.

Dat de baan te klein is valt reuze mee, er zijn in t verleden gewoon club en NK wedstrijden opgereden, t'is even wennen, maar het lag er troosteloos bij met brandnetels van 1 meter hoog, nog een paar maand en dan kun je er niet eens meer een baan van maken, errug jammer:(

Back