Groot schip.....

Discussie in 'Werkschepen' gestart door bootje, 10 nov 2002.

  1. bootje

    bootje Guest

    Hallo iedereen,

    Ik wil een groot werkschip gaan kopen, ik zelf dacht aan de:
    SEABEX ONE van Graupner, wat moet hier nog allemaal bij om het model te laten varen en alle functies te benuten?

    Alvst Bedankt!

    JULES

    P.S Iemand nog andere boten?
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    Heb je even?

    Mijn eerste vraag: heb je ervaring met RC-modelscheepsbouw? Zo niet, raad ik je af om met de Seabex One te beginnen! Een prachtig model, zonder meer, maar voor een beginner iéts te hoog gegrepen. :(
    Maar goed, ervan uitgaande dat je wél ervaring hebt:
    Graupner levert dit schip als 'basismodel', dat wil zeggen: die onderdelen die nodig zijn om het schip er als schip uit te laten zien, maar meer ook niet!

    Nodig voor de aandrijving:
    4 roerpropellors (2 voor, 2 achter) 2 verlengstukken voor de roerpropellors (Nodig aan de voorzijde) 4 motoren (type mabuchi 560 o.i.d.)

    Extra functies:
    Waterpomp (een flinke!!) voor de 4 blusmonitoren op het achterschip
    3 minimotoren met vertraging voor de werking van de kraan
    1 minimotor voor de helikopter
    eventueel een speaker en geluidsmodule

    Nodig om het schip met details uit te rusten:
    Beslagset (ik weet niet of daar een verlichtingsset bij in is begrepen)

    Dan de RC-apparatuur:
    Je hebt een (minimaal) 6-kanaals zenderset nodig (bijv Robbe F-14)
    2 'pittige' regelaars voor de boeg- en de hekmotoren (ze slurpen nogal wat ampére's)
    Uiteraard de nodige servo's (houdt rekening met 4)
    Een multiswitch voor al je extra functies (een goedkoper, maar prima alternatief is bijv. de Extension Smartswitch)

    Er hangt dus een heel fors prijskaartje aan. Toen ik dit schip 17 jaar geleden kocht, heb ik er in de loop der tijd ongeveer 1200 gulden in geïnvesteerd :!:
    Nogmaals: De Seabex One is een prachtmodel, maar niet iets om mee te beginnen! :wink:

    Succes!!!

    Roel
     
  3. RO-EL

    RO-EL Guest

    Ik sluit mij helemaal aan bij roel de seabex one is geen beginners boot probeer liever de paula III of de neptun :lol:
     

Deel Deze Pagina