ground station in aan bouw+ Antenna Tracker ontwerp

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door michel pet, 20 jan 2011.

1. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik ben gister begonnen aan de ground station.
    bij de hema kwam ik een cd kist tegen 200 cd`s meen ik en die gekocht.
    kist aangepast en een bodem plaat er in gemonteerd waar de mini itx pc op staat daar na een plankje waar het scherm op licht (plant staat op 4 draadends)
    daar na de voorplaat gemaakt hoop werk zonder me cnc machine maar ja.

foto`s zeggen meer.[​IMG]

aan de rechter kant van het scherm komen nog wat schakelaars en usb aan sluitingen.
    boven op de kist komt straks de zelf zoekende antenne die de quad volgt.
    de kist zelf komt op een 3poot te staan op oog hoogten

Laatst bewerkt: 22 jan 2011
  2. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik ben me een beetje aan het in lezen over de Tracking Antenna.
    ik vraag me af hoe en wat met de servo`s normaal draait een servo 60 graden en dan kan je je hoek niet maken die nodig is voor het volgen van je kist.
    nu kan je een servo wel ombouwen zo dat i blijft draaien maar ben bang dat de kabels dan weer in de knoop raken en dat de servo te ver door draait.
    wie weet hoe dat zit.??

3. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Je hebt, voor zeilboten bijvoorbeeld, servo's die 360 graden of zelfs meer draaien.
    Daarnaast kan je met 2 tandwieltjes er ook voor zorgen dat de pantilt 360 draait zonder dat de servo dat moet kunnen.

4. knikvleugeltje

knikvleugeltje In Memoriam

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Met de GWS 125-1T zit je goed.
    Gaan 360 graden rond. (1 T(urn))

Taco.

5. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004

krijg het ff niet als film in beeld.

dit id lijkt me ook wel wat.
    voor transport kan je de antenne er af halen en is het geheel lekker kompakt.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
  7. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007

Leuk ontwerp alleen functioneel gezien niet in evenwicht. Ook geen eindstop...zodra de spanning van de servo is valt de antenne met een smak tegen de panplaat.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    als je deze antenne vergeet en er een pachs voor in de plaats zet inbalans lijkt het me geen probleem.
    ik ben nog ff aan zoeken naar geschikte tand wielen want wat ik heb liggen lukt het niet mee.

9. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Gemakkelijkste is een pan tilt unit van readymadeRc voor ongeveer 80 dollar gezien je er alleen maar een patch op wil. Deze set is inclusief servo's. De tracker uit het filmpje is bedoeld voor het zwaardere werk.

MVG. Robert.

10. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    er komen zeker 2 patch antenne`s op 2,4 en 5,8 ghz.
    ik vind 80 dollar nog een hoop geld dan bouw ik liever zelf.
    ik ben in het bezit van cnc machines dus als de winter voor bij is kan ik het gaan maken.

11. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Michel, kan je er dan niet tegelijk meer maken? Zeker weten dat er forum mensen belangstelling hebben! Kan jou CNC machine met een verdeeltafel geen tandwielen maken dan? Ik heb er zelf ook 1 gebouwd. Wat erg belangrijk is, is hoe je de bedrading legt. Dat zie je zo niet in het filmpje. Zorg ervoor dat je bekabeling door het midden van het draaipunt van je pan gaat, daarmee voorkom je grote problemen.

Succes, en heel graag foto's plaatsen.

MVG. Robert.

12. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    het voor deel van ee cnc machije is een druk op de knop en er rold weer een copy uit ff kort door de bocht.
    tandwielen ik kan het wel maar heb nog geen modulen frees wat wel kan is een wat groffer tandwiel in 2d maken en dan het model uit frezen.

het laatste filmpje wat ik geplaat heb is goed te zien dat de bedrading door het draaipunt loopt dat id wil ik ook door voeren.
    heb net 2 360 graden 1turn servo`s besteld die weer 2 tand wielen aan gaan drijven of een tandriem daar ben ik nog niet over uit..

13. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    de tand wielen heb ik gevonden bij servosity.
    ik zit nu met de vraag welke servo hevel model hebben de gws s125-1t.
    als ik dat weet kan ik bepalen welk tandwiel er op de servo komt .
    nu hebben ze ook 2 type tand wielen kwa modulen maat de 48 pitch en de 32 pitch ik denk zelf dat ik voor de 32 moet gaan .kwa tandwielen vermoet ik dat de 32 tand`s met een diameter van ongeveer 30mm wel mooi uit komt.
    als er menzen zijn die mee willen bouwen aan dit ontwerp doe mee dan maken we er iets moois en goed werkend concept van.

14. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    het is dat je de servo al hebt besteld, maar het is ontzettend belangrijk dat het een proprotionele servo is.

Ook letten op een servo die maar 360 graden draait bij 1:1 overbrenging.
    gebruik je een 720 graden servo, dan de bedoel 1:2 vertragen. Ondanks dat een 720 graden servo proportioneel is, kun je de tracker niet meer "leren" wat 90 graden is.

Ps, of de tandwielen strak tegen elkaar, of lekker gaan voor een tandriem. ( vind dat altijd nog het mooist) Bij conrad zijn veel setjes te vinden.
    Helaas is mijn GWS 1T servo ingebouwd, dus kan je niet vertellen hoe groot het heveltje moet zijn. Seurry.

Laatst bewerkt: 23 jan 2011
  15. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    een tandriem vangt wel vervelende schokken op.

16. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik heb de servo`s inderdaad al besteld dus gaan we daar eerst maar mee beginnen en het houd de prijs ook laag.
    kwa vertraging heb je wel een punt maar 6 kilo lijkt me meer dan voldoenden als het geheel in balans is dan is de kracht maal arm te verwaarlozen.
    snaar ga ik ook nog naar kijken hoe en wat .
    wind heeft dan nog wel invloed maar boven wk 3 a 4 vlieg ik niet meer.

ben nog steeds aan het zoeken naar de naar de aansluiting van de hevel wel type dat nu is maar niets te vinden tot nu toe.

17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    "kwa vertraging heb je wel een punt maar 6 kilo lijkt me meer dan voldoenden als het geheel in balans is dan is de kracht maal arm te verwaarlozen"

Wie, ik of Roel?
    Ik vind een tandriem gewoon een erg mooie principe. Geen speling, loeisterk, en simpel te maken.

18. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    het is alleen weer flink aan de prijs zat net ff bij conrad te kijken en misschien is kettig ook wel een opzie dat is minder duur.

19. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Michel, wat bedoel je precies met 6 kilo? kg.cm? Mijn pan heeft 30 kgcm. 6 kgcm is niet voldoende.

Een tandriem geeft extra momenten op je as...moet je wel eerst kijken of je servo dat wel aankan.

Een kettingwiel met ketting heeft geen lineare rotatie, zeer af te raden.

MVG. Robert.

20. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    6.6 kg·cm bij 4,8 volt als het niet werkt bouw ik de servo wel om naar continu draaiend maak ik de pot meter wel op de uit gaande as.

30 kilo is wel een hoop dat heb ik op me 1/5 wagen.

Deel Deze Pagina