Gundam, gunpla en ander mecha

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door flim, 28 mei 2009.

1. flim

flim Guest

Ik ben zelf sinds een tijdje behoorlijk actief met het bouwen en beschilderen van Gundam plastic modellen (gunpla). Ook ben ik enige tijd op zoek naar een fatsoenlijk forum van Nederlandse bodem voor dit onderwerp. Dat blijkt erg lastig, soms zijn ze van een winkel zelf (uit ervaring werkt dat niet erg goed) en soms is het een klein deeltje op een ander forum (bv. Aniway.nl).

Nu vraag ik me eigenlijk af hoe het hier zit. Ik heb al wat gezocht, maar vond belabberd weinig threads of posts op dit toch wel grote modelbouwforum. Zitten er hier stiekem nog mensen die ook een mooie interesse hebben voor gunpla en graag iets verder willen gaan dan het in elkaar schuiven van je model en dan stof te laten vangen op een plank in je kamer? Het kan toch niet zijn dat ik de enige in Nederland ben die actief is op dit gebied...

Ik zou graag geinteresseerden bij elkaar willen zetten (digitaal gezien dan) en een goede plek creeren voor het uitwisselen van informatie, tips en andere dingen die interessant kunnen zijn. Ik was van plan zelf een forum op te zetten, maar vrees dat daar toch echt te weinig animo voor is. In het allermooiste geval kan het hier misschien een eigen forum onderdeeltje krijgen? ;)

Gunpla bouwers laat je horen!

--- --- --- --- --- --- --- --- ---
    Blog | Gundam in progress | Finished Gundam | Gundam tips & tricks

Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2009
  2. Richard1964

Richard1964 Guest

Mecha's

Hi flim,

Ik ben al;tijd al een fan geweest van Mecha's.
    Helaas is er niet veel mee te doen.
    Ik heb ooit een model van een Madcat mech uit de vs laten komen.
    Die was 20 jaar gelkeden al 300 gulden en God weet wat hij nu kost
    De Gundams zijn leuk maar erg smooth en slick.
    Ik hou meer van realistishe modellen, als je daar van kunt spreken in dit gebeuren. :)
    Als je op Youtube kijkt zie je dat mensen best ook stop action filmpjes maken met Mecha's erin.
    Ik hoop ooit dat ze nog eens een film uit brenegen over de Mechwarrior saga , een hele serie boeken, modelletjes en spelen.
    Veel plezier in ieder geval met je voornemen en ik zal geregeld je forum bezoeken.
    Groetjes
    Richard

3. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    ken dit niet. Foto's zodat we ons een beeld kunnen vormen wat dit is?

4. flim

flim Guest

Ik zou zeggen neem hier even een kijkje:
    Rakers Blogs Finished

Daar staan de twee kits die ik heb gemaakt en ik heb mijn laatste nu ook net klaar, maar nog niet netjes gefotografeerd. Zie hier het verloop:
    Rakers Blogs In Progress

Verder geeft een zoekactie in Google Images ook het nodige resultaat:
    gunpla - Google Afbeeldingen zoeken

En hier dan nog een handige uitleg:
    What is "GUNPLA"?

Hopelijk geeft dit antwoord op je vragen :D

5. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    holy crap, dat is prachtig!
    Toevallig onlangs iets in de verte gelijkaardigs gedaan voor mijn werk.
    Namelijk 3D printing van een animatiefiguurtje. Het werk hierbij is de digitale 3D info verwerken tot het iets printbaar wordt. Bij wijze van case voor op een expo heb ik één van de prints geschuurd en afgewerkt naar mijn vermogen. Heb er trouwens geen ervaring in.
    Natuurlijk per definitie veel minder detail.
    groeten en keep it up.

Deel Deze Pagina