GZ zeer dun soepel 4 aderig kabel / kabeloprolsysteem wie heeft ideeen?

Cheeta

Forum veteraan
voor een project ben ik op zoek naar een zo dun mogelijke kabel met minimaal 4 aders.

op dit moment heb ik usb kabel van 4mm in gebruik. Echter is deze nog te stug en eigenlijk ook te dik.

bij conrad vind ik helaas geen geschikt draad.
heeft iemand nog adressen waar eventueel gekeken kan worden? ik heb ca 10 meter nodig in totaal.

-Minimale rollengte 4meter.
-Dikte minder dan 4mm rond.
-Voorkeur voor rond snoer ivm oprollen op trommel

-Max 5 euro de meter. ben wel wat exoten tegen gekomen maar ook exotische prijs erbij.

Laatst bewerkt:
Zou Flat cable geschikt zijn? (wel prijzig maar misschien elders goedkoper te verkrijgen)

941056_AB_00_FB.EPS.jpg

Flexibele platte kabel - Flatcable satelliet - Conrad Electronic

Groet,
Theo

Als Conrad niet heeft wat je zoekt, zou je het eens bij RCComponents kunnen proberen. Zie www.rccomponents.nl zij kunnen zowat alles van Velleman.be leveren. Persoonlijk heb ik er heel goede ervaringen mee!

Zou Flat cable geschikt zijn? (wel prijzig maar misschien elders goedkoper te verkrijgen)
Flat cable van 10 meter lang ga je echt nergens vinden.
Dat stukje van Conrad wat je aangeeft is slechts 25cm lang, en dat voor bijna 24 euro, excl. verzending!

Succes met je zoektocht.

René

Laatst bewerkt:
Tja zou iig gaan voor siliconen ommanteling. die zijn meestal het soepelst.
Of anders gezegd, deze zijn in heel soepel te krijgen...

Gebruik ze nog wel eens in de flipperkasten, en de gokkasten, vanwege dat pvc rommel stug word, door de uv en warmte in deze automaten. Helaas zijn ze dan in 12 aderig of anders in 3, niet in 4

Laatst bewerkt:
draad

Alwin, kijk eens op de side van modelbouwflevoland, ze hebben heel dun soepel draad, ik heb het gebruikt voor de verlichting in de mast van de ranzow.
groetjes piet

farnell heeft veel maar een goede zoekfunctie missen ze.. onder 4 polige kan ik daar niets vinden in ieder geval.

tevens zit ik nu te kijk naar de oprol systeem die in de pc wereld gebruikt worden.. mogelijk dat dit voor mij de oplossing is.

ik zit met een zeer beperkte ruimte waarin ik 3m / 2,4 / 1,8 / 1,2m kabel moet oprollen.

Klopt helemaal, aan de zoekfunctie kunnen ze nog veel verbeteren.
Daar staat tegenover dat ze ontzettend veel hebben en binnen 24u leveren.

Is audio microkabel niets? Zoals gebruikt wordt in oortelefoontjes/microfoontjes voor mobiele telefoons? Buitendiameter ligt rond de 1mm met 3 aders (links/recht/mic) en een afscherming. Draad dat gebruikt wordt voor pick-up elementen misschien. Geen idee waar je dat (nog) kunt krijgen maar dat lijkt me wel dun genoeg, is soepel (siliconen buitenmantel) en nog redelijk trekvast ook. :D

Laatst bewerkt:
oortjes draad is inderdaad erg dun. maar zonder isolatie. met als gevolg dat het niet te solderen is.

Ik heb nu zo'n haspeltje gesloopt en geconstateerd dat ook dit dat zelfde spul is.. Het probleem is dat het simpelweg katoen met koper is.

Back