Hallo mede turbine bouwers

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door frema, 7 feb 2007.

1. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo mede turbine bouwers, ik ben nieuw op dit forum ,en ik dacht, laat ik me ook maar eens inloggen.

Ik kijk veel op dit forum ,omdat er altijd wel interessante dingen voorbij komen.

Maar laat ik me eerst even voorstellen.
    Ik ben Martin Stouten ,ik woon in Sint-Maartensdijk ,in de provincie Zeeland ,en ik heb als hobby micropulling.

Dat is tractorpulling in het klein,schaal 1:10 radiografisch bestuurd.

Bij ons gaat het er om ,om een zwaar gewicht achter de traktor, of zo wij ze noemen pullers, te verslepen over 15 meter(full pull)

Jaren heb ik met een machine gereden met 5x3.5cc race motoren ,Ultimate genaamd.
    Maar sinds 2001 is eigenlijk de interesse naar turbine motoren als krachtbron groter geworden.
    In 2002 ben ik Nederlands kampioen geworden met een traktor met eigenbouw kj66 met freepower.
    In 2006 kwam er een puller bij met een eigenbouw mw54 motor ,met freepower.
    En nu heb ik sindskort ook een eigenbouw 44 motor ,waarvan er volgend jaar nog 2 bijgebouwd worden ,en allemaal voorzien worden van een freepower turbine,omdat ik met 3 x44 motoren op 1 traktor wil gaan rijden.

Prestaties van de kj66 motor zijn goed: Europees kampioen in de vrijeklasse 5,4 kg, en derde met de 54motorige traktor.

Zo ,nu weten jullie een beetje wat ik doe , en dat ik me de eerste 10 jaar ook nog niet hoef te vervelen.

Groetjes allemaal.

Martin.
    [​IMG][​IMG]

2. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Hey Mart,
    Leuk dat je er ook bij komt.
    Mogelijk dat er nog wat freepowers/bouwers aanwezig zijn. Ben ze nog niet echt veel tegengekomen, behalve dan voor een prop of heli aandrijving.
    :newbie:
    groet,
    Jacques

3. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi Martin,

Welkom op dit forum :banana:

Ik heb in het verleden een 15 cc 2 takt ontworpen en gemaakt en deze werd oa gebruikt voor micropulling, deze man heeft vele bekers gewonnen met mijn ontworpen motor.

Succes hier

4. Herman

Herman

Lid geworden:
    11 jan 2004
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    dit is schitterend,
    die pullings zijn echt schitterend.
    succes er mee. :D

5. wpkees

wpkees

Lid geworden:
    10 jan 2006
    hoi martin leuk dat je op het forum zit
    groetjes limme

6. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Deze man heet Diederik en is een toevallig een colega van mij :lol: Genoeg verhalen gehoord!! :roll:
    Maar Mooie Foto Martin.
    Groet Rene.

7. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo Rene.

Ik vind het fantastisch dat ik zo positief ontvangen word op dit forum.

Diderick van het Ende ,ja die ken ik heel goed,alleen is hij voor zover ik weet helaas geen lid meer van onze vereniging.

Hoe staat het met de turbine Rene ,is alles een beetje naar wens?

Ik zal nog hard moeten sleutelen ,want ik moet nog twee trekkers in orde maken voor 10 maart a.s in Ahoy.

Maar op het ogenblik speel ik liever ,want zo noem ik het maar ,met mijn 44 motortje,

Vandaag de 200 ste start gemaakt ,en alles is gelukkig nog goed.

Veel succes met de turbine,

Groetjes,

Martin.

8. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Ja klopt helemaal ,Diderick van het Ende werkt nu als inleen kracht bij ons en heeft me vorige week nog enkele tijdschriften mee gegeven en is een echte tractorpuller zelfbouwer.
    Het gaat nu goed met onze turbine ,de turbo draaid goed zonder hotspot en willen voor de turbine een Jet bouwen die niet al te moeikijk vliegt om mee te beginnen,
    op de site kun je filmpje zien van 3feb dat hij draait als een tierelier. :thumbsup:
    Groetjes Rene.

9. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi Martin,

Leuk dat je Diderick van het Ende kent , kon ook haast niet anders he.

Doe hem de groeten van mij, hij was de man die van mij een 15cc gemaakte en ontworpen 2 takt motor heeft gekocht en er ook NL kampioen mee werd.

Zoals je ziet ben ik nu met turbine`s bezig het is een beetje jammer dat ik druk met andere dingen ben, maar er komt zo weer tijd genoeg en zal het niet lang duren voordat de eerste turbo gaat draaien en daarna vliegen.

Succes hier

10. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hoi Martin .ik heb Diderick van het Ende vandaag gesproken ,moest je de groeten doen en vertelde dat hij al jaren geleden gestopt is doordat hij geen tijd meer had ,het koste hem te veel moeite om aan de top mee te blijven doen.
    Mischien kan ik hem wel weer stimuleren om weer wat te gaan doen :lol:
    groetjes Rene.

11. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo Rene.

Ja dat is mischien wel een goed idee.

Ik zou het best leuk vinden als hij weer terug kwam in de vereniging.

Groetjes,

Martin.

12. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo Allemaal.

Hier dan en filmpje van de micropuller Heat.

Let niet op het eind van het filmpje ,want toen sloeg mijn achterbrug vast ,dus helaas gedisqalifiseerd.

Maar goed het gaat toch om het geluid ,niet.

Groetjes,

Martin.
    [video width=400 height=350:de0edd2aad]http://www.micropulling.nl/Video/Heat.WMV[/video:de0edd2aad]

13. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Top film hoor, plaats hem gelijk op site :thumbsup:

14. wpkees

wpkees

Lid geworden:
    10 jan 2006
    dit willen we zien op het forum
    gaaf martin filmpjes op het forum

15. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo Allemaal.

even een foto van de types motoren die ik momenteel heb.

De kj , eerst van links ,de middelste is de jj1400 ,en als laatste de eigenbouw 44 motor ,te vergelijken met de mw44 van Wren.

En ook een foto van het freepower gedeelte voor de kj66 motor.

Groetjes,

Martin.
    [​IMG][​IMG]

16. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hallo Martin,mooi die foto,s Ik herkende gelijk de jj1400 heb je hem bij Polak gekocht of gelijk uit china?
    Ik heb Limme gesproken en jullie komen volgende week bij elkaar,helaas kan ik niet meekomen maar we maken wel een nieuwe afspraak.
    Wat in het vat zit verzuurt niet :lol:
    Gelukkig heb ik met Limme goed contact en helpen elkaar en wisselen elkaars ervaringen uit.
    Het is leuk zelf bouwers te ontmoeten of te spreken,ook hier op de veluwe is nog een turbine bouwer die jarenlange ervaringen heeft opgedaan die ons echt verder heeft geholpen(GerritJan broekhuizen uit Elburg) vliegt met de heinkel en heeft dit jaar met de Mirage op ons veld in Duitsland gevlogen en met sucses.
    Er is iemand die denkt dat we turbine op de slaapkamer bouwen :lol: maar dat is natuurlijk de grootste onzin die er maar bestaat.
    Maar dat had je mischien al eerder op dit forum gelezen.
    Waar we mee bezig zijn heb je ook kunnen lezen op dit forum en hopen nog heel wat jaartjes verder te PRUTSEN met de nadruk op PRUTSEN aan nieuwe ontwikkelingen die in de industrie motoren geprobeerd worden.
    Groetjes Rene.

17. sutton

sutton Guest

hallo allemaal,ik probeer een filmpje van martin z`n turbine te plaatsen,ik hoop dat het lukt.

<object><param></param><embed></embed></object>

18. sutton

sutton Guest

nog een poging:
    [/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. wpkees

wpkees

Lid geworden:
    10 jan 2006
    nauw martin dat beloof heel veel ziet er goed uit man ik vind dit heel gaaf jee wat toert dat ding snel op zeg ik heb er zin in jo (zaterdag) dan kan ik hem live zien
    groetjes limme

20. robbedoes

robbedoes Guest

Hallo Martin,

Gaat lekker die turbine! Is dat nu een chinese motor begrijp ik dat goed???? :oops: Ofwel een Jet Joe??? Ik heb er weleens wilde verhalen van gelezen maar als ik dat zo zie is er helemaal niks mis mee! Ik denk dat we dan allemaal voor de Jet Joe moeten gaan. Kunde niet veel voor prutsen als je ziet wat ie kost 8) .

Groetjes Robert

Deel Deze Pagina