goeiendag Ik moet starten aan de bouw van me raptor maar vind alleen de manual in engels en duitsvin het niet in het nederlands en het is me eerste bouw,kan er me iemand helpen bij de bouw, alvast bedankt
Bouwen Hallo, Met je school engels en duits kom je er ook wel. Neem je er de tijd voor,en neem de bouwaanleiding een of twee keer door voordat je begint met bouwen. Leg de bouwaanleiding voor je op tafel. Laat de zakjes dicht tot je ze nodig hebt.Alle delen zitten compleet per onderdeel apart verpakt,inclusief de boutjes,moertjes en schroefjes die er bijhoren. Je moet alleen opletten dat je locktite of ca gebruikt waar dit nodig is maar dit word duidelijk aan gegeven. Alleen staat er een fout in de manuel en die staat in het gedeelte waar de montage van de staartrotor beschreven staat.De staartriempoelie bestaat uit twee gedeeltes.Het deel waar de riem overheen loopt en een zijplaat die hier op geduwt wordt.Die zijplaat moet je met het smalle deel in de poelie duwen,doe je dit niet,dan blijf je speling op je rotor as houden. Verder zou ik de helie als je hem gebouwt hebt door een ervaren heli- vlieger laten contoleren. grtz