Wie kan mijn helpen Ik heb een romp van de HAPPY HUNTER kunnen bemachtigen en wil deze nu gaan afbouwen maar er zit voor de rest ook niets bij alleen de schroef assen en de kopschroef zitten er al in .Het is alweer 15 jaar geleden dat ik de zwarte zee heb gebouwt van daar waar moet in vooral op letten alle tips zijn welkom
JE kan eens de zoek opdracht gebruiken hier op het forum. Of je kan naar dit bouwverslag kijken en aan diegene dingen vragen deze persoon is ook bezig met de Happy Hunter. http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16315 Mvg,
Hoi Wout, Als je tekenigen en foto's van de Happy Hunter wilt hebben kun je ook even op marktplaats kijken.Hier is iemand die de tekeningen en foto's aanbiedt voor ik dacht 34 euro. Deze persoon heet dacht ik T.Nijenhuis wonende te Zevenaar. Hij zwerft hier ook wel eens op het forum :!: Succes met je schip! mvg. Erwin
tekeningen is geen probleem daar heb ik er 2 van zoals de orgienelen als de tekening van het spanteplan maar de romp is van kunsttof maar toch bedankt
Ja ja leuk steek de draak er maar mee het is voor mijn alweer 15 jaar geleden jongens ik bedoel schaal model 1:50 en de schaal tek. 1:1 daar de tekening van . ik heb liever dat jullie met iedeen komen waar ik op moet letten tijdens de bouw want het is voor mijn de eerste keer een kunstof romp VANDAAR
Hallo Wout, Wat Erwin schrijft klopt. Je kunt bij mij de tekeningen overnemen als je dat wilt voor € 34,- incl. een CD met daarop veel foto`s, schetsen hoe ik het schip in 1980 gemaakt heb en nog veel meer en inclusief verzendkosten. De tekeningen zijn gemaakt op 1:1 dan wordt het model 1: 50 (lengte 1.04mtr.) Als je interesse hebt zend ik je wel een paar digitale foto`s van de dekopbouw in aanbouw en hoe ik die toen maakte. Aan het eind van de jaren `70 heb ik aan het originele schip getekend en van daaruit heb ik toen die modelbouwtekeningen thuis op de tekenplank gemaakt. In 1980 heb ik de H.H. gebouwd en zo ik eens vernomen heb was ik toen de tweede in Nederland die de H.H. gebouwd had. (Sorry, ik wijk af. Maar ja, het is toch een van de mooiste slepers die ooit in Nederland gebouwd zijn geweest, niet?). Ton Nijenhuis. Ton.
Perfecte tekeningen, Ton. Ik heb ernstig het vermoeden dat die set tekeningen aan de bron van het succes van dit model hebben gestaan (voor de scratchbouwers uiteraard... )
Beste Rene, Bedankt, ik heb er toen erg mijn best op gedaan. Vroeger toen ik het schip nog tegen de helling zag liggen, viel de kleur geel al op. Wat een uitstraling gaf dat als je in Arnhem over de John Frost brug reed met de fiets. De H.H. stak tegen alles af. Jammer, dat hij er niet meer is.Nog krijg ik een brok in mijn keel dat als ik de foto`s van de brand zie van de H.H. het is toch een deel van mijn leven geweest dat ik eraan gewerkt heb. Daarom ben ik blij dat er nog zoveel mensen zijn die de H.H. gebouwd hebben en nog aan het bouwen zijn. Ieder doet dat op zijn eigen manier. Zo blijft dit prachtige schip bij mij nog in "leven". Ton.
Hoi Ton, Ben het helemaal met je eens, maar de ellende begon natuurlijk al toen Smit haar kocht en de mooie gele kleur verdween :cry: Ondanks dat ze inderdaad een schitterende sleper was, kon ik de verleiding toch niet weerstaan om met de Typhoon te beginnen. Dus de Hunter ligt op het moment onder een laagje stof (van de Typhoon), in afwachting om te worden afgebouwd. En het moet natuurlijk gezegd worden dat het perfecte tekeningen van de Hunter zijn :!: Waarschijnlijk als de Typhoon af is ga ik weer met frisse moed verder met de Hunter. Greetings, Luit
Beste Luit, Bedankt voor je compliment. Toch zijn de tekeningen van de H.H. voor mij niet de allerbeste. Die zijn van de shoalbuster, die ik ooit gemaakt heb. En die van de "Olivierssen" mogen er ook zijn. De Typhoon vind ik een mooi schip en ik kijk geregeld naar de vorderingen. Alleen merk ik dat er nog al wat mensen zijn die, als ze net met een model begonnen zijn, er mee stoppen en dan beginnen met een ander. Maak toch eerst een model af! Ik weet wel, er zijn vele prachtige schepen om er een model van te maken. De verleiding is dan groot. Overigens heb ik geen enkel (scheeps)model meer. Alleen de kiel met de spanten (in aanbouw) van de 2e shoalbuster staat nog op de kast onder het (gewone) huisstof in afwachting van betere tijden...... Ton.