Goedendag,beste mede knutselaars. ik gebruik dit topic mede om me voor te stellen en de projectjes te laten zien waar ik nou mee bezig ben. de naam is Marc,33 jaar en sinds kort weer aan het modelbouwen na een hele lange tijd. Ik heb in Amsterdam een tijdje geleden toen ik bezig was met een klus een leuk winkeltje ontdekt met oa modellen van oude tekenfilm series zoals Robotech/Macross. Een favoriete Manga waar ik in mijn jeugd graag naar keek. Gelijk heb ik daar 2 modellen gekocht,beide gelimiteerde 1:72 schaal vanuit Japan. Foto's zsam on-line. Anywayik hoop dat ik via dit forum veel tricks en hints kan oppikken om deze modellen zo goed als mogelijk af te bouwen. groet,Marc
zoals beloofd de foto's... over de clear colored versie ben ik er nog niet over uit..ik pas het model iig aan met ingetrokken landingsgestel en plaats het op een steun. ergens vind ik het wel wat hebben in de clear versie,helaas zijn de verlijmingspunten dan ook te zien..mja..ik ga daar even over brainstormen met een lekker potje bier. de gespoten versie (robot) mist nog wat fijn afwerking en wat decals..dat gaat in m'n vacantie gebeuren,de kleur is wat donkerder als wat voorgeschreven was maar naar mijn mening komt dit zo dichterbij hoe ze in de serie waren..(Robotech-Macross) m'n eerste poging weer eens sinds een flink aantal jaren. hoop dat jullie het iets vinden en graag hoor ik tips!
de reden waarom ik er moeite mee heb om de clear version te spuiten.. misschien geen goede pic maar het helpt mee om een indruk te wekken..
clear colored version ga ik toch spuiten..na via dit forum op een paar leuke sites gekomen te zijn ivm washing wil ik dit model een zo proffesionele look als mogelijk meegeven. eerst even flink wat oefenen met deze techniek,resultaten post ik evt. hier mits er intresse voor is en als ik ver genoeg ben begeef ik me aan dit model. met groet,Charged
Hoi Marc, Ten eerste welkom op dit mooie forum! We zijn beide bijna even oud, maar ik ken de manga serie niet (keek eerlijk gezegd ook niet zoveel manga). Over de modellen, het is weer eens wat anders dan een scheepje, vliegtuigje of autootje! Ik zou persoonlijk het "vliegtuig" wel gaan spuiten, het heeft nu een beetje een Barbie gehalte met al dat roze. En met een goede wheathering moet het volgens mij wel een mooi model worden. Succes! Greetings, Luit
Hey Luit,thnx voor je comment. De vliegtuigversie is al gespoten (1 laag matzwart en 2 lagen base kleur) Voor wat betreft het washing gedeelte denk ik dat ik een mooi alternatief heb gevonden op het klassieke recept. de robot versie is nou het "slachtoffer" om het op uit te proberen en het werkt zeer netjes...bijkomend voordeel is dat,als het fout gaat, je minimaal 2 tot 3 uur hebt om te herstellen. ik post eerst pics van het resultaat,daarna vertel ik hoe ik het gedaan heb. grtz Marc