Tijdens de pitchbrothers smackdown in Denemarken afgelopen weekend demonstreerde een relatief nieuw bedrijf, HeadRC een serie nieuwe koffers. Deze koffers kunnen op een slimme manier op elkaar gestapeld worden waarbij ze aan elkaar vast komen te zitten zodat je er gemakkelijk meerdere tegelijk mee kan nemen. Nu bestaan dit soort koffers natuurlijk al langer, maar het mooie van deze koffers is dat ze ook beschikbaar zijn met een ingebouwde 24 volt voeding. De voeding De voeding die gebruikt word heeft een output van 24V, 40A (1000watt). Dus goed geschikt om wat grotere accu’s met meer dan 1C te laden. Op dit moment ben ik bijvoorbeeld 2x 5s in sync mode aan het laden met 12A (+- 3C) en dat gaat zonder moeite. De koffer Zoals eerder gezegd kunnen de koffers dus op een slimme manier op elkaar gestapeld worden. De koffer is van handzaam formaat en de hendel klapt helemaal plat, waardoor er ook nog andere spullen op gestapeld kunnen worden mocht dat nodig zijn. De voeding is afgeschermd met een plaat triplex (oid) met aan weerskanten een aantal sleuven voor de koeling van de voeding. Aan de bovenkant zitten 2 aansluitingen om laders op aan te sluiten. In de koffer passen 2 hyperion DUO laders of 1 hyperion super DUO, andere laders passen natuurlijk ook, maar die heb ik niet kunnen proberen. Omdat de hyperion laders iets hoger zijn worden ze door het schuim tegen het triplex aan gedrukt als de koffer dicht zit, hierdoor hoef je de laders dus niet in de koffer te fixeren. Gebruik Ik heb de laadkoffer nu een aantal keer gebruik in combinatie met een Hyperion Super DUO lader (2x 500watt) en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Een bijkomend voordeel van de 24volt voeding tegenover de 12v voedingen die ik hiervoor gebruikte is dat de aggregaat die ik gebruik om op het veld accu’s bij te laden het een stuk minder zwaar heeft bij het laden van dezelfde accu’s met hetzelfde laadvermogen. Conclusie Zelf ben ik er erg tevreden mee, de exacte verkoopprijs weet ik niet maar als die goed is kan ik deze laadkoffer aan iedereen aanbevelen. Groeten, Bas
Hoi Knap heb jij toevallig geen link naar hun website? Want als ik google kom ik maar niet op hun site. mvg
Hoi Op de site was ik ook al terecht gekomen. Spijtig staat de koffer er niet op. Het duurt soms wel lang heb ik de indruk als de fabrikanten iets nieuw hebben voor hun site wordt aangepast wel jammer. mvg