Ik wil voor mijn zneder en voor de Auto nieuwe oplaad batterijen hebben maar weet niet wat. ik wil dus ook nieuwe krachtige servo's kopen dus die gaan ook wat weg eten. mijn zender is de futaba 3pk en vreet dus behoorlijk veel stroom ook deze moet het lang volhouden. dan nog het laden ik wil het liefst snachts laden gewoon om 12uur de stekker er in en om 12uur er weer uit ofzo. wie o wie kan mij helpen. in elektro kreeg ik dus moeilijke antwoorden terug waar ik niets aan had of er werd gewoon niet op gereageerd daarom nu hier de vraag dus MOD wil je dit bericht SVP niet verplaatsen naar electro BVD Sphereman
Oww mischien ook handig om te vermelden ik heb dus ook nog geen lader die moet er dus ook bij. als je iets weet zou je dan linkjes naar de sites kunnen geven waar het product staat met prijs en info etc. nogmaals bedankt Sphereman
Voor je auto kan je het beste 6.0 volt gebruiken. Dat betekent dus 5 oplaadbare cellen of 4 alkaline batterijen. Dat laatste valt denk ik af, omdat je die niet kunt opladen en dat is niet handig. Oplaadbare cellen hebben maar 1,2 volt, dus voor 6 volt moet je er dus 5 hebben. Er zijn meerdere fabrikanten die mooie compacte 6 volt pakketjes op de markt brengen. Je hebt ze in verschillende vormen, zodat voor iedere auto wel een geschikt pakket is te vinden. Orion levert zulke accupakketjes. Deze accupakketjes heb je dus ook in verschillende vormen en capaciteiten (mAh). Het zijn wel allemaal NiMh pakketjes. Deze hebben over het algemeen meer capaciteit dan NiCd pakketjes. Deze accupakketjes zijn ideaal voor je auto omdat deze dus een hoge capaciteit hebben (meer mAh dan NiCd) en daardoor niet zo snel leeg zijn. Normaal hebben ze rond de 1000 mAh. Wel heb je voor deze acupakketjes een speciale NiMh lader nodig. Deze heb je bij elke modelbouwzaak wel te koop. De prijs van zo'n accupakketje met lader is redelijk hoog, rond de 50-60 euro bij elkaar. Voor je zender kan je het beste NiCd cellen gebruiken met een hoge capaciteit (900 mAh). Deze werken goed in je zender en moeten aardig lang meegaan.
Sorry ron maar ik heb nog een berichtje hier geplaatst die ik ook in elektro had geplaatst en daar had ik dit onder gezet. Aan de MOD's willen A.U.B dit berichtje niet verplaatsen naar elektro ik vind daar slecht gereageerd worden de enige die een beetje goede reageren zijn ron en gerard wel die komen ook hier dus mogen ze hier ook reageren en dit zijn toch specefieke auto vragen dus vind ik het wel een beetje thuis horen hier. BVD Sphereman het was dus niet aan julie julie zijn de bom en weten veel maar heb het idee dat het makkelijker is om dit soort dingen hier te houden omdat wat ik dar vraag meteen tot betrekking van vliegtuigen word gedaan en als ze auto lezen ze volgens mij geen eens willen reageren dus nog maals het ging absoluut niet over jouw.