WOW 8O das idd mooi werk ,ik moet er ook nog een hebben voor me waco ,ga er hier gelijk een bestellen.
effe vragen . zijn er in het verleden voor variable pitch nooit experimenten gedaan met heli staartrotors ?
Het zijn inderdaad heel mooie props Waarvan je de Pitch kunt instellen maar als ik het goed gelezen heb kun je de pitch niet veranderen tijdens het vliegen enkel instellen op de grond (als de motor niet draait)
Eenzelfde principe heeft Varioprop http://www.ramoser.de/varioPROP.html, maar dan voor (kleinere) elektromodellen, maar ook mooi. Een fatsoenlijke spinner wordt op dit soort props wel lastig :?
ik keek even naar de prijzen....... OMG. laat maar voor nu. Komt op $170 voor een leuk 3blads propje.... die vario props zijn tenminste betaalbaar Je kan ook leuk met hem handelen op de beurs
Ik denk dat hij twee krantenwijken loopt om die propellor te kunnen betalen. Heb je gezien wat die dingen kosten :lol: $15,50 per propellor blad $139,- voor een hub
Even een vraagje over props (moet kunnen toch?). Deze props zijn max 4 bladen. Maar de Sea Fury word heel vaak afgebeeld met 5 bladen. Zijn deze er ook? of is dat een beetje overdreven? Ik weet bij het proto type van Sea Fury de SR661 had wel een 4 blads prop. Maar ik wil hem zo orgineel houden.
ik heb ze wel eens in het klein gezien.. voor rc.. Moet even denken waar die ook alweer van waren.. Peter
a hiero.. www.varioprop.de kijk bij de wat kleinere props.. ze hebben een 5 blad hub.. perfect for de sea fury.. Peter
Prachtige props en precies wat ik eigenlijk nodig heb voor de Corsair. Door de vertraging die in de RCV motor zit, heb ik een propellor nodig van ongeveer 16" maar dan met een spoed van 13 en ook nog eens drieblads. APC heeft zo'n prop (hier ga ik mee beginnen met vliegen), maar heb verder nog geen andere leverancier gevonden met deze specs. Maar met deze kan je het gewoon zelf in elkaar zetten. En dan heb je ook nog eens mooiere bladen en een mooie hub. Prachtig! Ga daar maar eens over nadenken als het kissie mooi vliegt