Heinkel 162 jet voor een Midifan

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Ton van Munsteren, 6 feb 2005.

1. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Peter,
    Spanwijdte van 1,60 is een leuk formaat.
    Had zelf eerst ook met 1,50 getekend maar toen bleek dat de romp uitkwam op 3 mtr en dat was net effe te veel van het goeie.

Paul,
    Leuke kist en hoewel de turbine een fraaie motor is :D mis ik toch wel een beetje de gondel vind dat juist zo grappig an de HE162.

Wat zijn eigenlijk de instelhoeken van de vleugel en stabilo, op het driezijdeaanzicht staan deze op vleugel pos4,3 en stabilo op pos3,6 dat is veel maar moet kunnen en wil dat ook aanhouden.

Ton

2. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Hallo Ton,

Ik kan begrijpen dat je een gondel mooier vindt. En zeker als je een schaal bouwer bent.
    Dit was gewoon simpel en eenvoud.

Aan de epoxy romp hadden ze het stabilo al voor 5mm gemaakt. Je hoefde dus alleen maar de gleuf te maken en je stabilo in die voorgefabriceerde mini stabilo te plaatsen. Zo zat het stabilo onder de goede hoek.
    De vleugel had ik de neuslijst onder een hoek van 1 graden omhoog wijzen. Bij het meten van deze 1 graad, moet het stabilo op 0 graden staan.

Ik denk dat als je de instellingen gebruikt, van wat de tekeningen aangeven. Dat de neus van het toestel iets omlaag wijst tijdens het vliegen. Of het schaal is? geen idee, zou best kunnen zover ben ik niet bekend met de salamander.

Krijgt jouw salamander eigenlijk retracts? want op de tekening zijn wel wielen getekend

groeten Paul

3. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    ton.. die vleugelinstelhoeken klinken wel extreem.
    Die zou ik voor een model zeker niet gebruiken.. helemaal niet als je hem 100cm spanwijdte maak.

Peter

4. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    3meter met een 150 vleugel! ik wist niet dat de lente breedte verhouding zo was bij de salamander..

Peter

5. jacques

jacques Guest

De lente breedte verhouding van een salamander is altijd groot, de meeste echte salamanders overleefde de eerste vlucht niet.

God made man, there for man must be perfect :wink:

Deel Deze Pagina