Heej sander, Welke info wil je graag hebben over een salamander. Ik heb er een gehad, misschien kan ik je helpen groeten Paul
Hoi Sander, De romp was gewoon een GFK romp. Ergens in duitsland verkrijgbaar, weet zo niet uit mijn hoofd, welke fabrikant het was. De vleugel is gewoon 2 piepschuim helften, deze tegen elkaar gelijmd, en 1 ligger van 6 mm erin. En 1 kleine ligger van 6 mm, waar ook de pinnen aan de voorzijde in gelijmd zijn. Dan 80 grams glasmat (1 meter breed) over de piepschuim delen gedaan, dan 1,5 mm balsa eroverheen. En dan de gehele vleugel met 80 grams glasmat bekleed. Stabilo bestaat uit 3 lagen 3mm balsa, met tussen iedere laag 80 grams glasmat. De kielvlakken zijn op dezelfde manier gebouwt. In het stabilo waren bussen met schroefdraad verwerkt, waar de kielvlakken aan geschroeft konden worden. Dus mochten die stuk gaan, dan kon je ze makkelijk vervangen. Starthaak was van metaal gefreest, en zat aan een plankje vastgeschroefd. Aan de achterzijde zat een houten blok met 2 gaten waar het ontkoppelmechanisme aan vast zat. Cockpit was een diepgetrokken. De tank was gewoon een infus-zak. Dus makkelijker kan niet. Alleen wel kwetsbaar. Ik weet niet wat voor informatie je nog meer wilt. Want zo heb ik snel beschreven hoe mijn salamander was opgebouwt. Even voor de duidelijkheid, hij had geen landingsgestel maar werd met een stiek weggeschoten. Dit om de kosten van het toestel zo laag mogelijk te houden. groeten Paul
IK heb nog wel 2 andere foto's Maar dan zie je hem van de andere kant. en van de voorkant Bouwfoto's heb ik niet. Want had toen nog geen digitale camera groeten paul
Hallo Sander, K-Jets in Mierlo heeft epoxy-rompen voor de salamander. Ik geloof een 180cm versie. Kun je daar mischien navragen.......................... Groetjes Rob
Ik geloof dat dit hem is (gepost door Remko van K-jets op een pulsejet-forum): Heinkel Salamander with 17 KG pulsejet length 2,00 M wingspan 1,6M Zijn website: http://members.chello.nl/p.klaassens/