Heli modelvliegclubs in limburg

Heli modelvliegclubs in limburg / hulp trex 500

Hallo luitjes!,

Ik ben vrij recent (afgelopen december) begonnen met heli model vliegen.
Dit is mij zeer goed bevallen, alleen is het jammer dat ik niemand ken die in de buurt woont die ook de zelfde hobby deelt. Waarvan ik zeker nog veel kan opsteken.

Even over mij: Ik woon te Reuver in limburg, en volg een HBO ict opleiding.
Zoals eerder genoemd dus in december begonnen, met een Lama v4 (4ch indoor) heli.
Deze was me al te snel gemakklijk ben ben toen overstapt naar een Century UK, Minipred 3D. Die het best goed deed maar mij toch te windgevoelig was (klein zuchtje en hij is weg) en geen onderdelen voor te krijgen in NL! (bestellen van UK duur !)
Na veel oefenen op een simulator vondt ik het wel tijd voor een "professionele heli"

Dus na op internet te zoeken en veel afwegen heb ik mij pas een Trex 500 aangeschaft (CF KIT, 401gyro,DX7 etc) en inmekaar gezet.
Ik moet nog wachten op de oplader die over een paar dagen binnenkomt voordat ik de heli pas echt kan gaan testen/balancen, maar wil dit natuurlijk het liefst met bijzijn van een expert doen ;)

Is er iemand in de buurt die interesse heeft om mij de weg te wijzen OF zijn er vliegclubs in de buurt (geen auto wel OV) waar ik veel kan leren?

M.V.G aan iedereen,

-DaMiGe

Laatst bewerkt:
Een mooi setje hoor! Hier een lijst van vliegclubs.
Succes.

Bedankt HeliHabit!
zo te zien is Venlo vrij dichtbij maar die zijn voor 2 maanden dicht (werkzaamheden aan het veld aldus website)
en in Swalmen doen ze alleen maar zweefvliegen.

Ik heb mijn hoop ook op iemand die er verstand van heeft en ook evt in de buurt woont, of natuurlijk een niet officieel clubje(omdat er officieel niets dichtbij ligt)

Is iemand erg te spreken over een bepaalde vliegclub die +- 1 uur max reizen is?
mij maakt grootte niet zoveel uit als er maar dermate kennis en behulpzaamheid aanwezig is :)

Dan moet je het komende weekend maar naar Sittard gaan, als het goed is hebben die daar een heli workshop. Zie de agenda in het meetings gebeuren.
13 april - Pitch-Play (Bonbon) LVC Sittard - Home
Deze workshop wordt door Roel Woering gegeven. Hij vliegt normaal in Landgraaf met zijn heli's, hier is hij ook actief onder de naam roelw als ik mij niet vergis. Je kan hem ook eens een pb sturen over het heli vliegen.

Hallo,

Ik wil je best wel helpen en kan je eventueel ook les geven, maar ik vlieg in Nijswiller, gemeente Gulpen-Wittem (Zuid-Limburg). Het openbaar vervoer naar ons veld is niet bestaand, dus dat zou een probleem kunnen zijn. Anderzijds, als je met de trein tot in Valkenburg kunt komen, neem ik je wel mee. Laat via PB even weten of je dit iets lijkt.

Ik assisteer Roel a.s zondag op Pitch-Play, dus als je daar heen gaat kun je me daar ook even aanspreken. Misschien ook handig als we je echte naam weten. Veel succes verder.

Laatst bewerkt:
Iedereen bedant voor jullie reacties, ik ga komende zaterdag ZEKER kijken in sittard!

Hallo,

Ik wil je best wel helpen en kan je eventueel ook les geven, maar ik vlieg in Nijswiller, gemeente Gulpen-Wittem (Zuid-Limburg). Het openbaar vervoer naar ons veld is niet bestaand, dus dat zou een probleem kunnen zijn. Anderzijds, als je met de trein tot in Valkenburg kunt komen, neem ik je wel mee. Laat via PB even weten of je dit iets lijkt.

Ik assisteer Roel a.s zaterdag op Pitch-Play, dus als je daar heen gaat kun je me daar ook even aanspreken. Misschien ook handig als we je echte naam weten. Veel succes verder.

Bedankt! , ik ga je meteen even een PB schrijven :D

Ho ho,,,,

Maar ff voor de duidelijkheid het is de 13e April... Pitch-Play - Home

Groeten
Roel

Ik heb even op de website gezocht naar het adres ervan, maar heb niets kunnen vinden.
Kan het aanmelden hiervoor nog? zoja kan dat bij deze of heb je graag dat ik je een mail hierover stuur.

Ik moet alleen nog even kijken hoe ik van station sittard naar het veld kom maar dat zal toch wel te reizen zijn.

m.v.g

Van station Sittard naar het modelvliegveld dan moet je een bus nemen naar Berg aan de Maas (lijn 11) Die stopt op de Bergerweg in Einighausen, dan moet je nog ongeveer 1 kilometer wandelen. Misschien de buschauffeur netjes vragen of hij ter hoogte van het modelvliegveld wil stoppen, hij komt er toch langs. Het modelvliegveld ligt aan het einde van de Dorpsstraat te Guttecoven net naast de Bergerweg welke van Einighausen naar Berg aan de Maas loopt.

Van station Sittard naar het modelvliegveld dan moet je een bus nemen naar Berg aan de Maas (lijn 11) Die stopt op de Bergerweg in Einighausen, dan moet je nog ongeveer 1 kilometer wandelen. Misschien de buschauffeur netjes vragen of hij ter hoogte van het modelvliegveld wil stoppen, hij komt er toch langs. Het modelvliegveld ligt aan het einde van de Dorpsstraat te Guttecoven net naast de Bergerweg welke van Einighausen naar Berg aan de Maas loopt.

Bedankt! Dat schilt een heel stuk lopen vanaf het station in sittard.

Misschien is het mogelijk dat ik met een vriend kan meerijden maar dat is nog niet zeker.

Zowiso tot zondag :D

ik kan je niet veel leren daar ik ook zelf net begonnen ben met mijn heli (Graupner micro 47g), maar ik woon in ieder geval in Swalmen. Wie weet kunnen we mekaar nog eens wat leren.

Ik ben vanmiddag even bij LVC geweest, men vliegt er normaal gesproken op za. en zondag morgen tussen 9:00 en 13:00 en donderdag avond vanaf 18:00 uur met heli's. Wie vliegt er met een heli bij LVC? Ik ben in ieder geval van plan om de komende week nog een keer langs te gaan om meer te leren over heli's

Laatst bewerkt:
Back