Hello

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Fennek, 28 apr 2009.

1. Fennek

Fennek Guest

Hey

1st of all ik ben nieuw hier

Hallo ik ben jesse 16 jaar en ben niet erg ervaren in modelbouwen , ik heb reeds gebouwt een sikorsky seahawk en een f18-hornet , nog niet geschildert maar wel goed gelukt ,

Maarja ik zat laatst history channel te kijken over the hunt for the bismarck , Ik was zwaar onder de indruk van de schepen , speciaal in de HMS hood , dus na wat research vroeg ik me af zijn er ook modellen van te krijgen die niet geassembleerd moeten worden , hoefd niet inmens gedetailleerd te zijn ik herriner me dat de groot in amstelveen een zooi dozen had staan me OA een bismarckje ( +/- 30 cm lang) zijn er ook zulk soort van de hms hood of hms rodney?

Zoniet ik heb een airfix hood gevonden hoe groot is deze is hij goed en is hij erg moeilijk?

mvg jesse

2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Airfix HMS Hood, schaal 1:600.
    Is een model wat al oud is (ik kende haar al toen ik een jaar of 16/17 was) dus vergeleken met de standaards van tegenwoordig al het een vrij rudimentair model zijn.
    De mallen zijn ook oud, en dat houdt in: veel flash.
    Bovendien: Airfix stond in die tijd niet bekend om erg goede schaalnauwkeurigheid.

Als je HMS Hood intikt op google kom je wereld aan gegevens tegen.
    Ook modellen...

En Airfix is niet de enige fabrikant die dit schip als schaalmodel verkocht heeft.

3. rovman

rovman

Lid geworden:
    13 okt 2007
    Kijk maar eens op ebay
    daar wordt in duitsland uber alles een model(paket) van de hood aangeboden.
    suc6 Loek

4. Wimo

Wimo

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Trumpeter

Hoi,

Van het Chinese merk Trumpeter zijn er 2 bouwdozen van de HMS Hood. Schaal 1:350 en 1:700. Ik heb zelf al enige schepen van dit merk gebouwd en de detailering is ontzettend goed. Echt aan te bevelen.

Groeten,Willie

Deel Deze Pagina