Help !! antenne van ontvanger afgebroken !

Kan dit kwaad voor verbindings stoornissen ?

kan ik het gewoon weer solderen ?
of kan het geen kwaad ?

1269450106.jpg

Als je goed kan solderen een nieuwe op de print solderen.

Anders laten doen.

Bij een koude soldering kost het je anders een model.

Mvg Johan

Maar het probleem is dat ik mijn overblijvende antenne niet uit mijn parkfun kan halen :( die zit daar precies vast

Niet over blijvende maar nieuwe van gelijke lengte als de oude op de print solderen.

Maar alleen zelf doen bij soldeer ervaring (waar ik mijn twijvels over heb) anders kan je straks de ontvanger weggooien.

Mvg johan

Maar het probleem is dat ik mijn overblijvende antenne niet uit mijn parkfun kan halen :( die zit daar precies vast

o, da heb ik ook gehad die kabels zijn er ********* niet uit te krijgen. IK heb ze gewoon aan elkaar gesoldeerd en krimpkousje er over heen. IK heb wel heel weinig tin er op gedaan. IK denk namelijk dat daar dan de ontvangst in op gaat.

O, weet iemand waar je losse ontvanger kabels kan kopen>?

gr,joshua

Voor een antenne kan je dun litzedraad gebruiken. Dat is te koop in de elektronicawinkel.

Het is het beste om de antten vanaf de printplaat te vervangen. Hierrvoor is veel vaardigheid en een goede printsoldeerbout nodig. Een tinzuiger is aan te bevelen. Je kan ook de nieuwe antenne aan het resterende draadje van de oude antenne solderen . Dat is eenvoudiger. Voor de ontvangst maakt een soldering niets uit. Wel is de antenne mechanisch zwakker.

De nieuwe antenne moet precies dezelfde lengte krijgen als de oude.

ok ik kan niet meer volgen:confused:

Ik kan ze gewoon aan elkaar solderen en een klodder kan geen kwaad voor de ontvangst ?

Voor de ontvangst zal een klodder tin niet veel uitmaken, voor zover de verbinding goed is. Wel bewijst het dat er sprake is van een slechte soldering en slordig uitgevoerd werk. Voor de totale antennelengte maakt een halve cm niet uit.

Kijk die man (heeft ondertussen het vliegtuigje al) heeft daarvoor gestudeerd maar wegens gezondheids problemen kan hij niet meer werken nu maak hij modelbouw maar alles van de kermis ik zag hem vandaag en heb het vliegtuigje meegegeven hij zij 'Ja, maar dat kan ik niet solderen hoor' dus ik zij (tegen mijn zin) snij maar een deel van het schuim weg, maar wel in mooie rechte lijnen dat ik het weer kan plakken :)

Nog een vraagje de propeller heeft kleine deukjes kan dit kwaad om te vliegen ?

Maar ze zijn echt heel klein... nog niet eens een mm.

Maar, als je de motor laat draaien hoor je het wel ...

Je kan die oude antenne toch gewoon in het vliegtuig laten zitten en een nieuwe draad aan de ontvanger (of het resterende stukje draad dat nog aan de ontvanger zit) solderen?

Elke beschadiging aan een propeller is ongewenst. Vervangen dat ding!

Ja maar dat gaat hij ook doen maar je kan er gewoon moeilijk aan ;)

Prop vervangen ?

Leuk :( Ik heb nog een vraagje over die prop die zit daar op zonder meenemer enzo is dat gewoon aftrekken en de nieuwe opduwen ?

Back