Beste forumleden, Ik heb een ruime tijd terug een nieuwe Vtx, Rtx gekocht, cam had ik al liggen. Ooit eens gekregen van iemand. Het schijnt een Fatshark te zijn maar weet het echter niet zeker. Ik heb het boeltje eerder al eens aan de gang gehad, toen werkte het perfect zonder gedonder. Toen ik mijn vliegtuig opnieuw ging folien heb ik het spul aan de kant gelegt en na het zien van FPV filmpjes is het mij weer gaan kriebelen. Nu zit ik echter met een probleem. Het spul zoals ik het toen heb neergelegt heeft gewerkt. Dus cam, vtx en rtx + kabelboeltje heeft gedraaid. Nu krijg ik gewoon helemaal geen beeld meer. Heb nieuwe draden gesoldeerd op de cam, en kleurcodering aangehouden met de nieuwe kabeltjes ( hier kan niks mis gaan dan toch? lijkt mij in elk geval ) Die zelfde kleuren ook weer op de stekker van de Vtx gezet. pinnen er uit getrokken 1 voor 1 om de kleuren niet perongeluk om te kunnen draaien Vanaf dit punt heb ik dus de kleurcodering aangehouden zoals het zat toen het nog werkte ( dus kabel vanaf cam naar Vtx.) Toen heb ik de kabels van mijn Rtx naar monitor opnieuw gemaakt. Dit precies zoals vorige keer ook gedaan met dezelfde tulpstekkers en jackplug. Nou heb ik verschillende jackplugjes geprobeerd. Ook verschillende tulps geprobeerd En wat denk je? nog steeds helemaal noppes. Toen eens met de kanalen geswitched, hier en daar een dipswitch omgezet, kijken of er singaal komt. Nogsteeds helemaal niks. Ik ben ten einde raad, en ben er gisteren maar even bij weggelopen om schade te voorkomen. Vandaag vol frisse moed weer eens proberen. Hoop dat 1 van jullie mij hier bij kan helpen! Ik kan eventueel het hele zwikje meenemen in de auto en naar de persoon brengen die mij hier bij kan helpen! Het liefst niet TE ver weg uiteraard. Ik zal vanmiddag even fotos maken en deze posten, wellicht zegt dat even meer, Alvast bedankt, Jeremy.
Ik zou alles los trekken en vanaf begin weer opbouwen. Verzeker jezelf ervan dat je beeld naar je vtx stuurt en dat je beeldscherm in de juiste source staat en ook hierop beeld kan weergeven.
Bedankt voor de reacties. Echter heb ik alles al opnieuw weer vanaf A naar B aangesloten en nog steeds helemaal niks. Het spul kan toch niet stuk zijn? Heb ook met mijn Hd cam geprobeerd die er voorheen ook op werkte, ik krijg daar ook geen beeld meer, althans, niet meer. Ik kan ook nergens geen plaatje vinden van de fatshark cam over hoe de kleuren gesoldeerd zitten op de print en welke codering hier bij hoort Vtx, rtx gaan beide wel gewoon aan. Beeldscherm staat aan, op blauw scherm NTSC ofzo, kan ook op (pal?) werkt ook niet.
Sowieso Pal. Sluit een andere videobron aan om je beelscherm te testen. Test ook de video out van je cam rechtstreeks op een beeldscherm. Als het bekabeld al niet werkt krijg je het draadloos zeker niet voor elkaar. -edit- Gaat het om deze cam? http://www.fatshark.com/ccd.html
Nee dat is niet de juiste cam. De cam die ik heb is volgens mij gelijk aan deze: Fatshark PAL CMOS camera FASHCAM008 rcdrones.nl Andere video bron moet ik denken aan mijn Dvd speler bijv? of iets anders. De cam is pal, dus zal waarschijnlijk de monitor ook op pal moeten zetten, ( voor zover ik mij kan heugen heeft dit op beide settings gewerkt) Kan ik de cam dan rechtstreeks op mijn tv aansluiten met een voeding erbij van 5 volt?
Dat is deze cam: http://www.fatshark.com/pages/cmos/cmos-spec.pdf Ik lees dat de molex compatible is met de vtx aansluiting, wat inhoudt dat: Dat je pinbezetting is. Vid en Gnd heb je dus nodig voor je videosignaal rechtstreeks naar je beeldscherm te sturen. Je kan dit op je TV testen op de gele tulp aansluiting. Hou altijd in de gaten dat je geen sluiting maakt.
Dankje voor het uitzoeken! Ik lees elders in een draadje dat iemand sluiting had gemaakt met zijn Wingcam door er een extra voeding op te zetten vanaf de Vtx, Nu is zijn wingcam gefrituurd en zijn Vtx overleden. Gisteren heb ik zoiets ook gehad, en mijn HD cam is ook kaduuk, echter merk ik niks vreemds aan mijn Vtx, ook geen branderig luchtje, en word ook nogsteeds wel wat warm zoals voorheen. Bij de tulp, als je die stript, is de middelste kern signaal en het draad eromheen de GND? Ik ga het thuis allemaal nog eens rustig proberen. Iemand toevallig een plaatje van de zojuist genoemde camera en hoe de draden aan de cam gesoldeerd zitten? Wil dit graag weten om er zeker van te zijn dat ik niets verkeerd heb gesoldeerd. Het betreft trouwens een R302/305 Reciever en de TS58200 vtx. Voor het geval iemand het mocht willen weten. Ik ga het in elk geval allemaal even uitproberen om uitsluitsel te kunnen geven, wordt hier onderhand een beetje zenuwachtig van, hehe. Groetjes, Jeremy.
Heb inmiddels al het een en ander uitgesloten. Mijn cam is waarschijnlijk kaduuk, heb het ook geprobeerd zoals eerder werd gezegt door hem op mijn tv aan te sluiten. Dit geeft ook geen beeld. mijn vtx weet ik niet zeker, ontvanger is nog wel goed. Verder krijg ik dus ook geen beeld. Nu zoek ik dus een vervangende vtx en cam. Iemand die misschien iets heeft liggen voor een leuk prijsje? Pm me maar. Ik ben verder ten einde raad en bang dat ik die twee componenten heb opgeblazen Mvg, Jeremy
Werkt! Beste mensen, Heb dit setje inmiddels werkend gekregen! Weet zelf nog niet zo heel goed waarom het niet werkte. Ik gok zelf de kabeltjes. Heb van een forumlid een nieuw cameratje ontvangen. deze erop gesoldeerd, en toen had ik nogsteeds geen beeld. Toch maar even mijn lcd scherm aangesloten op mijn Ninendo Wii, en jawel hoor, ook geen beeld. Kabeltjes verwisseld, nog niks. Blijkt dat mijn lcd scherm AV in gewoon kaduuk is dus? Heb het hele zwikje op de TV aangesloten. andere kabels gebruikt, toen eindelijk signaal, dipswitches wat omgezet en er was beeld! Godzijdank, na 2/3 dagen ellende toch het spul aan de gang. Nu dus op zoek naar een nieuw(tweedehands) LCD schermpje. Iemand toevallig 1tje liggen voor weinig of ruil? Weet dat het niet het juiste topic is voor deze vraag, maar wil zodra mijn EZstar er is graag gelijk gaan FPVen. Mvg, Jeremy