Ik ben op zoek naar siliconen brandstofslang met een buitendiameter van 3,9 mm. Deze heb ik ooit (1998) gekocht bij Hobby-in Waalwijk en werd blijkbaar gebruikt voor kleinere methanol verbrandings motortjes maar kan deze slang nergens meer vinden! De maat was precies goed voor de remmen die ik gemaakt heb voor mijn F15, de normalere 5-6 mm slang was té dik, had té veel druk nodig om fatsoenlijk te remmen. Ook kon ik dunnere remtrommels maken zodat deze mooier schaal in de velgen zitten. Nu groot delema, brandstofslang raakt op en kan nérgens meer deze maat vinden! Ik kan nog één rem reparatie doen voor het op is en vlak voor seizoen zit dat niet lekker. Iemand???? :?: Wedstrijd seizoen staat voor de deur dus tijd om zaakje weer in orde te maken. Onderstel en turbine gaan er dan uit om te inspecteren. Bij de laatste vlucht van afgelopen jaar had ik al geen remmen meer, moest dus nog nakijken. Een scheurtje in de slang was oorzaak, had het tóch 3 jaar uitgehouden! Compleet onderstel is zelf gemaakt, retract unit heb ik gekopieerd van de oudere Rom-Air retracts. Strut is gedraaid/gefreesd uit aluminium en een normale spiraalveer zorgt voor de vering. Demping wordt verzorgt door hele dikke siliconenvet tussen de schuivende delen, werkt echt briljant Kan het model behoorlijk hard op het beton kwakken :? en stuitert geen milimeter meer op, blijft gewoon aan de baan geplakt! Echte aanrader voor alle modellen met dit type veer struts (Zoals ook de bekende van Robart) De remtrommels zijn van aluminium gedraaid, in een sleuf ligt de siliconen slang. Dit deel zit vast aan de strut. De holle binnenzijde van de wielvelg schuift daar precies overheen en kan met een speling van ongeveer 0,5 mm vrij draaien. Via een luchtschakelaar komt er perslucht in deze slangen zodat ze opzwellen en zich vast zetten tegen de velg trommel. Kracht genoeg om het model op vol vermogen stil op de baan te houden, kan die turbine eerst optoeren zónder 15 meter baanlengte verloren te hebben. Hieronder F15 in onderhoud......: Groet, Gerald
Gerald, Dubro heeft dergelijke slang in zijn gamma zitten, kijk onder fuel tubing : http://dubro.com/DUBRO2005CATALOG/index.htm Stevo
Hmmm, hoopjes slangen maar kan niet echt zien of het is wat ik zoek. Ben namelijk bang dat de wanddikte te groot is. Heb zelf ook die "super blue silicone" en die is erg dik. I.D: (binnen diameter) is bij mij 2.2 mm, oftewel ± 3/32 De kleinste maat I.D. 1/16 heb ik ook liggen en is ook bijna 4 mm in buitendiameter, waarschijnlijk zal die 3/32 dan ook veel dikker zijn aan de buitenkant. Ben zelf bang dat ik ergens in de B-merken moet gaan zoeken, de betere merken zullen vanwege scheur bestendigheid de dunnere niet meer maken denk ik. Alvast bedankt, zullen verder zoeken......
Het was het proberen waard. Je hebt gelijk, heb ook geen enkele leverancier gevonden via het net die die specifieke slang verkoopt. :roll: Succes met het zoeken. Stevo
hmmm, en als je nou de slang met de goede buitenmaat eens probeert van binnen weg te smelten met een gloeiend heet staafje met de juiste binnendiameter? en dan bedoel ik letterlijk gloeiend heet :wink:
Dat levert onvermijdelijk groooote problemen op Danny. Denk maar eens aan de afkoeling van de tip van de staaf en de temp van de rest. Om nog maar niet te denken aan het effect van smelt en verbrandingsresten. Aardig idee, maar niet doen
Hallo Gerald, Je zult het niet geloven maar ik heb siliconenslang met een buitendiameter van 3,9mm :lol: . En ver hoef je er ook niet voor te gaan want ik kom ook uit Tilburg. Ik zal morgen even de exacte maat meten maar weet vrijwel zeker dat ie 3,9mm is. Wat is de binnediameter? Laat maar even weten ik heb in ieder geval wel een metertje voor je! Groetjes Robert
Zou misschien kunnen werken voor statische doeleinden maar als ik er 5 bar luchtdruk in knal ben ik bang dat de broos geworden slang het niet lang uithoud...... Robert!!! Klinkt erg goed, laat maar effe weten, mooie reden om een keer langs te komen! (Binnendiameter 2.2 mm) groet, Gerald
Hallo Gerard, Als je een brandstof tankje koopt voor je normale toestellen. Dan zit daar ook altijd een slangetje bij. voor de klunk in de tank met de aansluiting te kunnen koppelen. Ik weet zo niet de diameter, maar het is aardig dunwandig. Misschien dat je daar iets in kan zoeken, of dat je nog zoiets misschien hebt liggen. groeten Paul