Help!! uhu por

Wie weet in welke bouwmarkt je UHU POR kunt kopen?
Ik weet dat je het in verschillende modelbouwbouw winkels kunt bestellen, maar niet bij mij in de buurt, zodat door de verzendkosten de lak duurder wordt dan de brief!
Bij de Gamma in Leeuwarden hebben ze het niet!

Er zullen waarschijnlijk wel andere lijmsoorten zijn die styropor kunnen lijmen, maar die UHU POR doet het wel verhipte goed!

Wie helpt!

Groet, Anne

Bij bouwmarkten zal je geen UHU/Greven producten vinden, echt een product voor creatieve-hobby-winkels (ook niet modelbouw-winkels) en (zeer) beperkt in de kantoor-vakhandel........

piccolopup,

Kijk ook eens in de rekken van de lokale doe-het-zelf zaak bij de PU-lijmen. Deze zijn even goed/beter en kosten een fractie van die UHU (die enkel voor de hobbymarkt worden verdeeld $$$ en waardoor het opeens allemaal veel meer moet gaan kosten $$$) en zijn tevens in grotere flacons van 500ml te koop voor het verlijmen van grote oppervlakken. Enige nadeel is de langere verwerkingstijd (waardoor je aan de andere kant weer meer tijd hebt om alles mooi te checken en te double checken).

Stevo

Stevo,
weet je dan ook een specifiek merk wat geschikt is voor styropor?
En inderdaad die langere verwerkingtijd is geen probleem.

@nne

De meeste van wat als "Hobby-lijm" (die in van die doorzichtige knijpflessen zit) verkocht wordt is bruikbaar .... testje van te vooren kan nooit kwaad.
Ook voldoen de meeste PU-constructie lijmen, met meestal het nadeel dat ze niet helder of wit zijn maar een beetje gelig uitharden......

Staat een heel draadje op dit forum over ...... Depron lijmen .... ..... en over PU lijm hier wat (ff zoeken levert zelfs nog meer op ;-) )

Ben het helemaal eens met Dirk zelf gebruik ik ook hobby lijm dit werkt zeer goed. Het makkelijkste is beide delen insmeren met een beetje lijm een minuutje of 2 laten drogen en aan elkaar doen het zit meteen vast.

Alleen leg er wel ff een stukje formica onder daar plakt t niet op vast

Bernard

Recta-vit PU is het spul die ik altijd gebruik. Inderdaad wat "gelig" maar het laat zich lekker meeschuren zonder problemen.

Stevo

Ik gebruik ook PU-lijm (Poly-Urethaan). Een groot voordeel vind ik het opvullend vermogen. Bij kleine kiertjes komt dit erg goed uit.
Je kunt bovendien dat opvullend vermogen beïnvloeden. Als je je oppervlak wat nat maakt, of later wat water over de lijm sprenkelt, dan zet de lijm meer uit 8O .
Dit bespoedigt tevens het uithardingsproces :P . Het is zelfs mogelijk om de lijn vooraf met een beetje water te mengen. Heb je een soort van twee componenten lijm :twisted: .

Back