Beste mensen, Al vele jaren organiseren wij als vereniging vaargroep Leusden een 2 jaarlijks evenement op het Henschotermeer . Het najaar evenement is 10 oktober 2010 verzamelen om 10.00 uur. De vergunning hiervoor is al jaren een probleem om te krijgen , maar het is ook dit jaar weer gelukt. In het reglement staat namelijk dat er geen radiografisch bestuurbare modellen op het terrein aanwezig mogen zijn. Onze vergunning betreft dan ook alleen Electro aangedreven model boten en geen andere modellen. Dit is eigenlijk langzaam van een totaal evenement verworden tot alleen speedboten. Dit wil ik graag doorbreken, daar het Henschotermeer veel groter is dan het stukje wat wij nu gebruiken. Wij slaan nu de kosten hoofdelijk om.( dit geld niet voor mensen die komen kijken en voor de eerste keer komen varen met langzaam varende boten of zeilboten ) Wel wordt er door het henschotermeer parkeergeld geheven . Dit is alleen ter betalen met een pinpas. Maar mijn voorstel is kom eens kijken en neem wat boten mee om te varen. Speedboot eigenaren alleen na schriftelijke aanmelding en ondertekening van een contract van verantwoordelijkheid. (Deze delen ook mee in de kosten ) Melden op joepvanbruggen@gmail.com Het aantal speedboot eigenaren die mee mogen doen is vast gesteld op maximaal 15 mensen. Nu kijk ik niet op een paar meer maar het moet niet uit de handlopen anders wordt de organisatie te formeel en dat is niet de bedoeling Het Henschotermeer wordt gescheiden door een brug en aan de rechterkant varen de speedboten en links kan er dan worden gevaren door langzame modellen . Het totale terrein is vrij groot . Het strand rond het meer incl. het eiland bedraagt ongeveer 4 km. Dus ruimte ten over . Eventuele zeilboten kunnen dan een rondje om het eiland maken .( mits voldoende deelname) Dit betekent meer dan een uur varen. Wij als vereniging zorgen voor een aggregaat voor het eventueel opladen van accu’s Dit is er een met 3 maal 1000 watt Verder verzorgen wij de koffie en om ongeveer 12uur een kommetje soep. Wij verzamelen altijd op parkeerplaats 2 bij het toilet gebouw . In de toekomst zal dat verhuizen naar de brug als het evenement wordt uitgebouwd. Anders moeten de mensen met langzame boten veel te ver lopen en dat verbreekt de saamhorigheid. Maar nu is dat helaas niet te voorkomen. Dus kom in ieder geval eens een keertje kijken en proef varen. Vooral voor de duikboten is dit een leuk vaarwater bijna altijd helder water!!! Zie voor nadere info. http://www.recreatiemiddennederland.nl/terreinen/henschotermeer/plattegrond.html vriendelijke groet, Joep van Bruggen Voorzitter Vaargroep Leusden.
Ey Joep helaas kan ik dit keer niet mee , volgend jaar dan maar weer eens, M'n maat Stefan met z'n veels te snelle speedboten komt wel uiteraard en neemt andere tim mee
Hi Joep, ik moet zeggen, het was weer super gezellig dit jaar! Goed georganiseerd. Volgend jaar ben ik er zeker weer bij. Dus bij deze voor alle tweifelaars, echt een aanrader, mooi water en hele goeie sfeer onderling. Groet, Paul.