Herkennen motor

Ik sta op het punt een fg monstertruck te gaan kopen.
Waarschijnlijk een tweedehanse.
Als de verkoper zegt dat het een 26cc is, hoe kan ik dat controleren?
Staat er ergens een typenummer op het blok?

MVG otte

Als je een Fg monster of stadium koopt is het zo goed als zeker een 26cc aangezien ze daar standaard mee geleverd worden.

Je kan het eventueel zien aan of de trekstarter daar staat dan g260 op , of op het stickertje op het carter daar staat dan ook ergens g260 op vermeld.

Ik dacht dat ze vroeger geleverd werden met 23cc, maar dat weet ik ook niet zeker.
Maar iig bedankt!
MVG otte

Als je zeker wilt weten of het een 26cc Zenoah is controleer dan of de cilinder aan de bovenkant een gaatje in de koelribben heeft. Dat gaatje zit aan de bovenkant in het midden tussen de bougie en de carburateur in. Dus onder de zwarte afdekkap.

Als je een Fg monster of stadium koopt is het zo goed als zeker een 26cc aangezien ze daar standaard mee geleverd worden.

Je kan het eventueel zien aan of de trekstarter daar staat dan g260 op , of op het stickertje op het carter daar staat dan ook ergens g260 op vermeld.

al het boven geschreven is geen 100% zekerheid, trekstartersticker kan je zo omwisselen,fg monster of stadium tweedehans kopen, eigenaar kan blok verwisseld hebben,alleen bij nieuw koop zekerheid, enige is ff op de cilinder kijken staat vaak nummer in , en de manier van robheid toepassen,

voor de rest op de "blauwe ogen" vertrouwen van de verkoper suc6

Back