Herkennen van ee hpi of een kloon

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door YS Buggy, 25 apr 2011.

1. YS Buggy

YS Buggy

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Hallo,

Hoe kan je het verschil van een hpi en een kloon herkennen?

2. brugja

brugja

Lid geworden:
    23 okt 2007
    een kloon heeft een rode neus !....

het plastic glimt meer en er staat geen hpi op de body, en er zijn nog een paar verschillen , zoek maar even op rovan oid

3. da master22

da master22

Lid geworden:
    18 aug 2006
    en kloon heeft grote schoene....

en vaak een compleet andere kap, de KM`s zit een ander merk blok op en vaak veel alu

4. Mrhpibaja

Mrhpibaja

Lid geworden:
    3 jan 2010
    De kloon heeft een kroontje op, een spitsere neus, chrome ruitenwissers,.......

DE ZOVEELSTE ZEFSTE VRAAG !!!!!!!!! EERST ZELF OPZOEKEN EN DAN VRAGEN !!!

5. YS Buggy

YS Buggy

Lid geworden:
    1 feb 2009
  6. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006

lol, dit is zoveeeeeel makkelijker:yes:

Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  7. YS Buggy

YS Buggy

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Wat is dan een kroonje en de zogenaamde chrome ruitenwissers???

8. Fuzzy

Fuzzy

Lid geworden:
    31 jul 2005
    een origineel is veeeeeeeeeeeeeeel duurder..... :)

en nergens voor nodig

9. YS Buggy

YS Buggy

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Ik snap eigenlijk niet zo veel van je zin. Maar wat bedoel je?

10. R081N

R081N

Lid geworden:
    19 mei 2010

dat de kloon ook goed is of even goed is en veel goedkoper dan de echte

11. YS Buggy

YS Buggy

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Ah oke, heb toch wel graag een echt hpi baja :p

12. R081N

R081N

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Zijn die dan toch kwalitatief beter dan de kloon ? ( ik weet het niet ik rij namelijk alleen FG )

13. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    De HPI baja word nagemaakt en door verschillende aanbieders geleverd. En is wel hetzelfde nagemaakt maar van veel mindere kwaliteit. De gebruikte materialen zijn niet hetzelfde. Ik heb verschillende onderdelen in mijn hand gehad, die veel eerder breken en verbuigen als de HPI versie. En wat eigenlijk nog veel erger is het is gewoon een neppert, namaak.

14. Manta

Manta

Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Zonder hier een hele discussie van te gaan maken en forumleden op hun tenen te gaan trappen. HPI is gewoon de originele en de beste.

Er zijn meerdere klonen op de markt, geen van allen " slecht" maar in deze kloons zitten weer verschillen. Zo is de Rovan de beste Kloon, Shenqi en anderen staan daar kwalitatief weer onder.
    Ga voor een HPI, je betaald voor kwaliteit en niet (zoals velen zeggen) voor de naam. Tuurlijk is Rovan enkele honderden euro's goedkoper maar de kwaliteit is gewoon minder zoals Fast Wil stelt. Dus nog steeds niet slecht maar wel minder.
    Als je een Rovan koopt, haal hem dan helemaal uit elkaar en zet hem weer in elkaar, losse boutjes, moertjes, schroefjes en nippeltjes ;) kom je zeker tegen (ook bij een HPI trouwens,,,,ervaring mee).
    Bij een standaard HPI Baja zou ik meteen al diverse zaken upgraden gewoon omdat je weet dat er problemen mee gaan komen, dus ook voor een kloon geld dat en misschien juist wel.
    Zou op een HPI meteen al een aantal upgrades af fabriek doorgevoerd zijn dan zou deze alleen maar duurder zijn.

Ik ben stellig van mening dat een Rovan een goede auto is mits je er goed mee omgaat en REGELMATIG onderhoud uitvoert, dit word nog wel eens vergeten door menig rijder. Men gaat er te gemakkelijk vanuit dat het niet stuk kan, nou echt wel,,,, heb overigens de nodige schades gehad met de Baja 5b maar doorgaans door de rijstijl en niet de kwaliteit van het materiaal op de gebruikelijke slijtages na zoals koppeling en shocks.
    Dat heb je bij een Rovan maar ook bij het origineel.

15. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens, en ik wil ook niemand op zijn tenen gaan staan. Van de andere kant koop je nep dan weet je dat ook van tevoren en ga je niet lopen spiegelen aan een HPI baja, want het is géén echte.
    Daarom, het blijft feit dat HPI de originele maakt en rest NAMAAK is NEP dus.
    En ik vind dat je bij de HPI baja nagenoeg géén upgrades nodig hebt. Het is allemaal leuk en aardig wat je eraan doet, is ook een hobby. Maar recht uit de doos red je het best. Ik wil nogmaals refereren aan het feit dat er ieder jaar een HPI baja challange georganiseerd word waar 24 uur onafgebroken met een HPI baja geracet word, per team 1 auto. En allemaal origineel HPI. En de kwaliteit van de neppers is beduidend minder en dan bedoel ik het materiaal wat gebruikt er word. Het aluminium is gewoon met je vingers krom te buigen. Ik heb op een race gezien dat er een paar mensen waren die delen van rovan en andere merken op de auto's hadden gezet. Die heren hadden een vervelende middag omdat de shocktowers, draagarmen en wielhubs niet aan te slepen waren. Pas toen de delen door HPI versie's werden vervangen bleef het allemaal heel.

Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  16. da master22

da master22

Lid geworden:
    18 aug 2006
  17. YS Buggy

YS Buggy

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Ben de Hpi baja gaan halen, en deze persoon is super vriendelijk en zeker te vertrouwen.

18. Sebazzz

Sebazzz

Lid geworden:
    26 feb 2008
    Gefeliciteerd met de aankoop :thumbsup:

19. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Jah. Veel plezier ermee. Enne.... Laat eens wat foto's zien.
    O ja, zondag 22 mei zijn er HPI baja race's bij Mach one in Helmond. Misschien leuk om te Kijken en/of mee te racen. Je hoeft gene ervaring te hebben om daar mee te doen.

20. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    @fastwil als je een standaard rovan koopt en een paar upgrades erbij koopt heb je toch een auto die goedkoper is dan de hpi en zeker mee kan komen met de originele?

Deel Deze Pagina