Onlangs heb een Graupner JetRanger opknapper gekocht maar zit met een probleem van de laadkabel aansluiting. Herkent iemand deze connector ? B.v.d. Gr, Henk
hey, dat zijn oude batterijen van het merk cadnica. De AA cellen waren rood van kleur.Uw batterijpakket zal wel opnieuw geladen moeten worden :-D
Hallo. de cellen zijn inderdaad Cadnica van Sanyo en bedankt voor de informatie van de diverse connectors. Helaas lijkt de laadkabel aanluiting (2x) op de foto niet standaard van een modelbouw fabrikant.
Het gaat om de aansluitingen tussen de schakalaars ahw? In dat geval lijken ze verdacht veel op exemplaren die je waarschijnlijk tegen komt bij computerapparaten. Ik heb zo'n stekker op m'n printer gehad, of uw stekker in de afbeelding is em wel. Succes ermee..!
hoi, ik heb in het verleden eens een conrad servo gekocht. die heeft dit type stekker. Op de bovenstaande tekening van Robinio is de JR stekker verkeerd getekend. De Conrad stekker is ook nog es een stuk dikker dan de JR waardoor ( die van mij iig) niet in de JR ontvangers past zonder em bij te werken met een vijl. Met een contra Conrad type stekkertje zou je dus geholpen moeten zijn. Steven.
Hallo.. badankt voor de informatie.. ik ben op de Conrad site op zoek geweest maar ik kon de stekker niet vinden... heb je nog meer hints ? B.v.d. GTr. Henk
hoi, Ik denk dat je het met deze moet doen: Bestnr.: 227339 - 89 Je zult wel wat krimpkuos erbij moeten gebruiken. Ik kon ook geen stekkers met gemonteerde kabel meer vinden . Je kan natuurlijk ook overwegen om geheel om te gaan naar JR of Futaba stekkers. Steven
Hoi.. allemaal bedankt voor de informatie.. ik heb inmiddels met het stekkertje de batterijen kunnen laden maar ik ben het met Ron eens..ze zijn oud en dus onbetrouwbaar. Het bleek ook dat de schakelaars niet goed meer werkten en aangezien deze ingegoten zijn heb ik toch maar besloten om alles te vervangen. Gr. Henk
Vergeet ook de draden niet Deze oude draden kunnen snel breken door trilling. Bij een oude kist is het erg verstandig ook alle bedrading te vervangen.