Hoi, Ik heb vandaag even onze ford mondeo sloop auto onder hande genomen. Op de achterkant stond "Turbo" dus ik dacht, daar zal vast iets leuks in zitten. Na enig sleutelen, meppen en slijpen krijg ik dit: Het is dus een Garret 410450-12 (zie foto2) even gemeten: intake: 32.16 mm out:47.95 mm Is deze bruikbaar? Gr. Rik
Hallo Rik. De orginele gegevens zijn : Garrett turbo type T2 48mm buiten diam. 32.20mm intake, en een randhoogte van 3.5mm ,en een asgat van 6mm ,betekend voor mij , goed te gebruiken . Bv voor eigenbouw 44 turbine . Als je precies 2mm van de buitendiam. afdraaid, is ie precies goed voor de mw44
nice, dan kan ik m bewaren. misschien dat ik dan ook ooit een 44'er bouw edit: ik had m ook netjes uit elkaar kunnen halen, maar dan moeten de bouten wel meewerken :???: Gr. Rik
Hmm, ik heb ook mondeo break. De mijn is een mkII (bouwjaar 98 ). Van welk bouwjaar is die waar de compressor uitkomt ?
ik dacht 1998 Het is een 1.8 Turbo Diesel. Als de turbo onder de luchtinlaat (net onder de ruit) zit, heb je dikke kans dat het dezelfde is. Gr. Rik
Ik heb zojuist een leuk stukje aluminium ontvangen uit amerika. Het betreft een compressor met een buitendiameter van 108 mm. De linkse compressor is die van de Wren, een 54 mm. Hier moet wel iets van te maken zijn een keer toch? Gr. Rik
compressorwieltje @Rik. Tuurlijk, als je een 60 kg trust turbine wil gaan bouwen :wink: PS ik heb hier nog wel een wieltje liggen om mee te experimenteren, een paar uit de UK laten komen, zijn voor de 14 kilo klasse. Ger.
Hej Ger, Was dat die ik toen bij jou had gezien? Uit wat voor n motor komt die? Toch niet uit een Allison 250? Die had ik laatst via marktplaats gezien, maar daarvan waren de schoepen niet de juiste hoek. Ik weet ook nog niet welke lagers ik nodig zou hebben, want dat worden ook wel grote. Het turbine wiel dacht ik van inconel te frezen. De NGV van RVS. Tegen die tijd is de CNC bank ook klaar
wielen Hoi Rik. Kan mij niet herinneren dat je eens bij me langs ben geweest. Wieltje links onder is van de 44er Martin waar ik nu druk mee doende ben. Daarnaast onder, heeft even gelopen in de RT Hammer maar gaf zoveel lucht dat ik alles zou moeten aanpassen, diff, VK en waarschijnlijk nog meer, vlam werd er volledig uitgedreven. Rechtsboven een orgineel Schwitserwiel wat in de RT Hammer hoort maar heeft een behoorlijk aanlopertje gehad, was niet leuk. En de wielen, turbine en NGV voor de GR 180er die na de 44er moet komen, het orginele Schwitser compressorwieltje is nog onderweg.
Hoi Ger, Klopt, ik was in de war met jaques verburg, die had ook een groot turbinewiel liggen. my fault Ik ben nu eerst mijn 4 assige cnc in orde aan t maken voor zijn nieuwe vertrek straks. Dan komt de 3 assige cnc weer aan de beurt, en daarna ergens wil ik een 5 assige CNC maken. Deze heb je nodig om bijvoorbeeld NGV's of compressors te maken. Dat zie ik allemaal tegen die tijd wel. Weet je waardoor dat aanlopertje kwam? Ik ga eerst eens andere "projectjes" afronden, morgen de steunen voor draai en freesbank schilderen. Gr. Rik
@Rik. Jacques.............. heb ik ook heel veel van opgestoken Aanlopertje? kwam doordat er te weinig smering bij het voorste lager kwam, resulteerde in ietsjes kleinere diameter van de keramische kogeltjes, maat was 3,97 mm en kwamen er met een diameter maat van +/- 3 mm weer uit, kortom de compressor kon gaan zwerven in de aanzuigkelk met als gevolg aanvreten van die compressor. Maar....... ook hiervan veel geleerd hoe het wel moet en gaat al weer meer dan 20 uurtjes goed in de RT Hammer, gelukkig. 5 assen??? zelf compressors frezen??? ambitieus hoor. Als je in de gelegenheid bent 10 januari, ik had je nog beloofd dat je met de XL Velox van mij mocht rondknallen, want dan zijn er zat jetvliegers op Rozenburg waar je lekker mee kunt babbelen over turbine's. De 'Rik' ECU......... heb je hier nog wel tijd voor, is toch ook wel ambitieus te noemen, heb zelf een behoorlijk hoge handicap voor wat betreft electronica, electro installatie snap ik nog net :wink: Tot 10 januari??? (ps welke modus vlieg jij Rik?, want Davy vliegt mode 2 zodoende voor het instellen van de leerling zender) Groet Ger.
Hoi Ger, 10 januari ben ik verhinderd.. ik heb eind januari weer tentamens, en daarna komt de 'Rik' ECU weer. Er zijn zoveel dingen die nog op me wachten Gr. Rik