Hete batterijen zeilboot

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door zeilgekje, 25 jul 2013.

1. zeilgekje

zeilgekje

Lid geworden:
    28 mei 2013
    Hallo allemaal,

Gisteren avond heb ik ongeveer een 45 min gezeild en toen ik 2 uurtjes later het dekseltje van mijn bootje open deed om de batterijen (4x AA) er uit te halen, waren deze echt Loei heet. Ik kon ze bijna niet vast pakken.

Hoe kan dit komen? Door water? of kortsluiting? Of gewoon omdat de servo veel stroom vroeg?

groet

2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Hmmm...

Je hebt 45 minuten gezeild. 2 later (dus 2 uren na het zeilen??) waren je accu's loeiheet...
    Dat lijkt me op kortsluiting ergens in het batterijenbakje.
    Vocht?
    Maak je gebruik van losse batterijen / accu's of is het een gepuntlast accupakket?
    Losse batterijen zijn geen slimme keuze in de modelbouw. Zeker niet bij de varende modelbouw, want vroeg of laat treedt er corrosie op...

3. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    liggen de accu's misschien in een ruimte, met een soort ruitje erin?

4. zeilgekje

zeilgekje

Lid geworden:
    28 mei 2013
    Ja ik was vergeten om hem uit te zetten dus hij heeft 2 uurtjes langer aan gestaan... Dat is ook niet zo handig.

Het zijn losse batterijen die ik er altijd uit haal na het varen.

Hij zit niet achter een ruitje, het is gemaakt van wit plastic.

5. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Als je wél je zender, maar niet de boot hebt uitgezet, dan kan, afhankelijk van het gebruikte radio setje de roer en zeilservo wegens gebrek aan zender signaal gaan staan 'jutteren'.
    Dit neemt stroom, en wel continue, in tegenstelling tot wanneer je aan het zeilen bent en de servo's maar af en toe aan de bak hoeven.

Grote kans dat dit permanent stroom trekken de oorzaak van je hete batterijen is.

Oplossing: een felle led, die aangeeft dat de boot ingeschakeld is.

Groeten, Jan.

6. mestdaght

mestdaght

Lid geworden:
    17 jan 2005
    Wat ik heel vreemd is dat je 2 uur later nog steeds hete batterijen hebt.
    Als je zoveel stroom gaat trekken dat de batterijen heet worden , zouden ze op 15minuten leeg moeten zijn.
    Mss een heeeel stomme opmerking , maar het was toch niet door de zon, of een hete auto waarin de boot lag ??????

Deel Deze Pagina