Nog steeds jalours op alle Turbo en Aspirin-bezitters probeer ik mijn Highlight ook maar eens te upgraden. Ik heb de complete staart eraf gehaald. Dit koste geen moeite omdat die er na de laatste vliegdag al half bij hing. Het geheel vervangen door de SuperGee staartdelen. De vleugel is dus net als de Highlight bevestigt met pen en 1 breekbout. De vleugel sluit niet helemaal mooi aan op de romp vanwege het afwijkende profiel. Tevens zal het bij de eerste vluchten even zoeken zijn naar de juiste EWD. Aansturing van de rolroeren gebeurt niet zoals bij de SG vanuit de vleugel maar blijft voor het gemak even zoals de highlight vanuit de romp. Vleugel is redelijk geworden. Veel buigsterker dan de orginele Highlightvleugel. De Mylar was iets te klein waardoor de leadingedge wat bijgewerkt moest worden. Tevens is er wat vuil en haren in het laminaat terecht gekomen. Die Mylars zijn ook zo statisch dat ze alles aantrekken! Doordat ik nog het gewone huis tuin en keuken epoxy gebruik met een redelijke korte potlife kwam ik in problemen bij het lamineren. Het begon al in te dikken voordat ik klaar was met lamineren. Daardoor is de vleugel een gram of 10 te zwaar geworden en is in de vacuumzak niet al het overtollige epoxy er mooi uitgeperst. Vleugel glanst wel mooi, maar die 135 gram moet echt volgende keer naar de 125 gram. Kistje weegt nu 270 gram vliegklaar. Mocht bij de testsvluchten blijken dat deze combi het lekker doet dan ga ik nog een romp bestellen en de tweede echt netjes bouwen en de servo's ook in de vleugel bouwen. Eerst zal ik het hiermee moeten doen en is dit mijn speelgoed voor 11 juni. Vliegt het echt als een vaatdoek dandoe ik 11 juni mee in de microklasse. Vliegbericht volgt
Gisteravond de eerste testvluchtjes. Ging niet onaardig. Na het eerste handstartje bleek direkt dat er wat balsa onder de achterlijst moest. Dit was te verwachten omdat zoals ik al eerder schreef de vleugel niet mooi aansluit op de romp en daardoor de instelhoek niet correct is. Een tweede handstart met opvulling ging veel beter. Nadien nog wat DLG starts gemaakt en de eerste indrukken zijn positief. Voelt nu al beter aan dan de standaard Highlight. Hij hangt wat lekkerder en reageert beter op de rolroeren. Richting is zelfs wennen. Daar waar de highlight met alleen richting de bocht niet om te krijgen was heb je hier de neiging om er direkt expo op te zetten. Het was verre van netjes maar een rol was er zelfs mee te vliegen, iets wat me bij de Highlight nooit gelukt is. Door het gras dat kniehoog stond kon er niet echt voluit gegooid worden dus over hoogte en gedrag bij volle kracht gooien kan ik nog weinig zeggen. Er zal nog wat vliegdagen overheen gaan voordat alles lekker uitgetrimt is en ik wat meer bekend ben met de kist maar het gevoel is goed en van de ombouw heb ik nu al geen spijt. wordt vervolgt....
Even voorzichtig proberen en trimmen :roll: Want nu kan het, het is geweldig weer om even een nieuw kistje in te vliegen Erg mooie DLG Theo, het is je weer goed gelukt! Gr.A.
Ik heb links en rechts al wat vliegberichtjes geplaatst maar bij deze een tussentijds bericht van de vorderingen. Ik vind het nog steeds een verbetering ten opzichte van de orginele Highlight-vleugel. Ik heb even getwijfeld of het wel succesvol was. Op een avond om alles nog even voor de geplande DLGmeeting te testen waren er geen vluchten boven de 40 sec mogelijk. Dat was een enorme tegenvaller aangezien enkele dagen ervoor namelijk iedere worp een geweldige vlucht tot gevolg had. Het bleek echter niet in het model te zitten maar in de weersomstandigheden. Later die avond toch nog vluchten gemaakt van ruim twee minuten zonder een enkele wijziging in de instellingen. Voor het eerst eens voluit geprobeerd te gooien. De bereikte hoogte viel echt tegen.De hoogte die ik met de Highlight bereikte was beter. Er lijkt veel energie verloren te gaan in het begin van de worp. Een niet echt aerodynamisch aansturing van rolroeren en een antenne die (nog) los langs de romp hangt zijn natuurlijk debet hieraan. Het vlieggedrag met de SG vleugel is toch echt beter. Veel minder hoogteverlies in de bochten en een duidelijk betere hang. Ik heb nog te weinig kunnen experimenten met het zwaartepunt en vermoed dat die nog wat naar achteren kan.