Hallo, Is het mogelijk om de HightLight SAL door middel van een "zwakke" hoogstartlijn op hoogte te brengen. Wie heeft dit al eens geprobeerd? Roy
Niet geprobeert, wel een stuk zwakkere beginnerszwever met postbode-elastieken de lucht in geragd. Werkte prima! Een Highlight is volgens mij 10 keer zo sterk, dus dat moet kunnen lijkt me. Maar? waarom zou je trouwens? Blessure waardoor je niet meer kan smijten?
Ik wel dus, het resultaat was niet geweldig, met gooien kwam ik hoger. Ik heb er verder dus maar van afgezien en de haak weer verwijderd. GJ
lol, Maarja, misschien als je een gebroken arm heb ofzo, kan het best een leuk alternatief zijn. (al vlieg ik dan liever met mijn elektro-supergee denk ik )
Ja, maar kost erg veel tijd. (elestiek halen, weer aanspannen, e.d.) Al dat heer en weer lopen, kost je meer moeite dan je DLG een paar keer "gewoon" te discus werpen.
Ik doe het al jaren starten met een elastiek. Toen er nog geen DLG was had ik al na 5 worpen last van mijn arm. Ik gebruik rubber dat gebruikt wordt voor de wakefield motor (vrije vlucht). Ik doe dit dubbel en zet er 20 mtr lijn aan. Ik wil niet hoger komen dan bij een goede worp want anders gaat het HLG idee verloren. ( kan er dan net zo goed een motor op zetten ;-) )