Gents, Waar koop je in Nederland hitte bestendige verf zoals je rond de motor moet gebruiken op de kap bvb?
Ga eens kijken bij je plaatselijke auto-/motorzaak, daar verkopen ze vaak hitte bestendige lak (spuitbus) die men normaal gebruikt voor bijvoorbeeld uitlaatspruitstukken :wink:
Nee, die bedoel ik niet, die heb ik al precies voor dat doel. Het is een dikke, bijna rubber achtige substantie die ik zoek.
...meer een soort hitteschild dus? dan kan je wellicht het beste even uitzoeken wat ze voor hitteschilden ze onder de auto gebruiken (ter hoogte van de katalysator).
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld,ik heb zelf een goedje dat is keramic en wit van kleur en kan tot 3000graden en wordt gebruikt voor hitte tegels te lijmen en wordt gebruikt bij de nasa. kost 90dollar per kilo en het zit in een vat van 4,5 callan. heb je veel nodig? je kunt het evt bij me ophalen!(gratis) ik denk dat je aan een halve liter genoeg hebt. gr rene.
BVM heeft ook zoiets (Misschien wel hetzelfde als van Rene?) , "Heatshield" en wordt speciaal voor dit doel verkocht. Heb het een paar jaar geleden bij Philip gekocht maar weet niet meer hoeveel dat was. Op de BVM site verkopen ze het voor $19,50 per halve liter. Werkt goed, is vrij dik spul, kun je met een kwast aanbrengen, lijkt een beetje op latex muurverf. (Zo ruikt het ook!) Heb dit zelf aan de achterzijde van de GFK bypass duct gesmeerd; Groet, Gerald
:idea: ..............hangt trouwens ook een beetje van de toepassing af, aluminium plak folie (Op rol, 5 cm breed, bij Gamma) kan ook erg effectief zijn. Hieronder een plaatje van mijn F15 waar nog een ouderwetse directe stuwpijp (Direct op turbine uitlaat aangesloten zónder tussenruimte voor koel lucht) in zit die dus erg heet wordt. Onder deze uitlaat, waar de GFK-romp op sommige plaatsen dichter dan 1 cm bij de 500 C° pijp zit, heb ik ook deze folie geplakt, wordt niet warmer dan 60 C°!!!!
Rene, Tks, kstuur je een PBtje. Ik vermoed dat het hetzelfde spul is? Gerald. tks voor de foto's en tips, voorlopig is het niet zo kritisch dat ik moet gaan plakfoliën. Deze heeft idd een luchtduct eromheen. Alleen was de plastic kap die bij de Spiderjet zat een keer op een plaats bij de overgang exhaust/pijp gesmolten en dat heb ik gerepareerd. Wil nu dat heatshield tenminste op de gehele onderkap kwasten, zodat een lekstroming niet direct schade oplevert.