Hallo forum lezers, Mijn naam is Dennis en ik ben 21 jaar. Ik woon in Enschede en had vorig jaar bedacht om een quadcopter te gaan bouwen voor het filmen van snowboarden, wakeboarden, festivals en meerdere dingen. In Februari ben ik begonnen met het bestellen van verschillende onderdelen. Hieronder zal ik een lijstje maken met wat dat precies is. Deze onderdelen zijn uitgezocht doormiddel van jullie hulp. Daar voor wil ik jullie graag bedanken. Welke onderdelen heb ik genomen: - HK S500 quadcopter frame (Black Blue) (HobbyKing) - Turnigy Multistar 30AMP Brushless ESC (HobbyKing) - Multistar High Capacity 3S 5200mAh battery (HobbyKing) - IMAX B6 Balancer (Ebay) - Gemfan 9x4.7 inch Carbon Fiber Propeller (BangGood) - Original SunnySky X2212 KV980 Brushless motor (BangGood) - Naza M Lite with GPS (RcRacingTwente) - Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (HobbyKing) - PropBalancer (Conrad) En nog kleine dingetjes van de plaatselijke elektronica winkel. De onderdelen kwamen op verschillende dagen/tijdstippen/maanden binnen waardoor ik de tijd nam om de quadcopter in elkaar te zetten. Het begin: De eerste onderdelen zijn binnen, de transmitter, het frame en Naza M Lite. Het in elkaar zetten van het frame met de SunnySky motoren en ESC. De batterij aansluiting op het intergrated PCB. Het solderen van de Turnigy Multistar ESC aan de integrated PCB. Naar het solderen maar begonnen met het aansluiten van de Naza M Lite en de Receiver. Na dat alles aangesloten is maar begonnen met het instellen van de Transmitter doormiddel van de Naza assistent software. Wat heb ik ingesteld: Altitude, GPS, Manual, RTH en HomeLock. Nadat het instellen klaar is de motoren getest en alles netjes afgewerkt. Ook maar eens begonnen met het balanceren van de propellors, dit gedaan met een standaard prop balancer. Door middel van 3 metalen plaatjes en 4 magneten uit oude harddisk. Balansen was klaar en tijd om de propellors op de motoren te bevestigen. Toen die daar helemaal klaar stond kreeg ik toch wel de kriebels en moest die direct getest worden. Eerste test vlucht in huis gedaan en ging erg goed. Volgende dag de test vlucht buiten uitgevoerd, dit ging ook erg goed en het vliegt erg stabiel (sorry voor het kwaliteit van het tweede filmpje). Binnen kort komen er nog meerdere filmpjes die beter van kwaliteit zijn. Nu ga ik maar vaak oefenen waardoor ik straks alles goed kan filmen, als het vliegen goed gaat ben ik van plan om een gimbal te kopen voor mij GoPro deze wordt er dan nog onder gehangen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, en er komt nog een volgend project. Spoiler #Hexa Groeten, Dennis
Hey Dennis, Mooie quad en mooi bouwverslag! Ik heb meerdere quads, hexacopter en tri-copters en o.a. ook deze quad. (met DJI Naza) Degelijk en makkelijk te bouwen ontwerp. Enige opmerking die ik wil plaatsen is dat je de flight controller (Naza) op de verkeerde plek hebt geplaatst, deze moet altijd precies in het midden worden geplaatst. De quad zal minder exact vliegen met de FC uit het midden. Vergeet niet om via de Naza software aan teven waar je de GPS antenne geplaatst hebt, dat is minstens zo belangrijk. Houd rekening met de getallen die je invoert. bij positief vul je het aantal cm in, bij negatief zet je er een - teken voor. Veel plezier met je quad!!! Groeten, Paul