Hallo allemaal, Zoals jullie weten had ik een belt cp v2, na goed advies van de heren van fly-wild heb ik besloten toch een hk450 te kopen bij hun (http://www.fly-wild.nl) De onderdelen waren vrij snel binnen en Zaterdag kwam Bas bij mij om alles uit te leggen en hem samen te bouwen. De foto's: Eerste testvlucht: [media=youtube]YldJZvKINoo[/media] Testvlucht met trainingsonderstel: [media=youtube]9i2N24UJUXE[/media] Bas en Roel super bedankt, en nu maar oefenen
Hey man ziet er goed uit. Vraagje, hoe lang heb je over de bouw gedaan, en moest je alles in elkaar zetten of was het frame en de shaft al voorgemonteerd?
De HK 450 is grotendeels al voor gemonteerd Het is mogelijk om deze heli in 1 avond te bouwen. Specs voor deze heli zijn : Hk450 kit zonder kap en bladen. Fiberglass painted canopy Fiberglass mainblades 3 x sg90 towerpro servo's op de swash 1 x Hobbymate 3800KV motor 1 x 35A esc 1 x HK 401b Heading lock gyro 1 x Fitech 9257 tailservo 2 x Turnigy 2200Mah 1 x Imax B6 loader 1 x Trainingskruis Eigen bijdrage Spektrum DX7 + AR7000 De heli vliegt stabiel en strak. Hier kan een low buget standaard in doos RTF heli zoals een Belt CP niet tegen aan. Mr.D gefeliciteerd met je leuke aanwinst.
Vliegt goed zo te zien. Nu hopen dat het ook een beetje duurzaam spul is. Trouwens, als je al zo strak kan vliegen, wat doet dat trainingsonderstel er dan nog onder?
In pincipe hoeven die ballen er niet onder. Maar ik denk dat een leerling er iets anders over denkt. In het begin wil het nog wel eens gebeuren dat een heli gaat kantelen als je nog niet goed kunt opstijgen of landen. De onderdelen op deze heli zijn ook specifiek voor beginners uitgezocht. Het is niet de bedoeling gelijk dure electronica stuk te vliegen. Maar het is wel belangrijk dat het een goed vliegbare heli is. Daarom zit er ook een grote snelle tailservo en een goedkope goede HK 401b bewezen gyro op deze Heli. Ook zijn er mensen die niet zo'n dikke knip hebben natuurlijk. Ik heb ook veel RTF sets afgesteld en gevlogen zoals Esky, KDS, BMI etc Maar er zijn maar weinig heli's die uit de doos gelijk goed kunnen vliegen. Schroefjes die los zitten of andere problemen zodat ze na een paar dagen al in het forum vragen gaan stellen. Wij bouwen samen met de leerling en stellen de heli af en vliegen het in. Dan weet de leerling dat de heli doet wat die moet doen. En dat geeft meer vertouwen in het leren vliegen. Wil het dan niet dan gaan we samen aan de kabel. Is dit nu een vraag van iemand die leuk probeert te zijn of puur uit ontwetendheid? Ze kunnen natuurlijk ook gelijk een super combo van align kopen en stuk vliegen.
Is het nog een hk450 V1? denk ik te zien aan de volledig plastic rotorkop en landingsgestel uit een stuk. Bij de v1 is/was(?) er namelijk het probleem dat die witte plastic poelie kan gaan slippen op de as, gebeurt dat tijdens een vlucht dan raak je dus de controle over de staart kwijt omdat de staartrotor weinig of geen aandrijving meer krijgt. Ik had een tweedehands hk450 gekocht en die is twee keer gecrasht voordat ik door had wat er eigenlijk aan de hand was nouja, gelukkig lag het toch niet aan mij maar wel vervelend en onnodige reparatiekosten.. edit, zie ook posts: [113015] hugo%B4s-hk-450-hij-vliegt-2 [113015] hugo%B4s-hk-450-hij-vliegt-3 ik heb 'm maar aan de kant gezet voor evt wat reserve onderdelen en vlieg nu met een hk450 ver2 (dat had m'n eerste cp heli moeten zijn). Maargoed, je hebt er vast goede hulp bij waarbij het wellicht allemaal wel bekend is. Ziet er wel goed uit op de filmpjes
Die ervaringen hebben wij ook gehad met de HKH450 Daar moest hij gelijk vervangen worden. Met dit type hebben wij hiervan nog maar 1 geval gehad. En die HK 450 had al zoveel vluchten gehad dat hij wel een keer naar beneden moest vallen. Zo gauw een HK aan slijtage uit de lucht valt dan word het tijd voor een align. Want dan is de crash (Hover) periode wel voorbij. :rolling: (Vergeet niet dat dit een controle punt is voor elke helicopter. Tail vasthouden en aan de onderste gear draaien. Bij de meeste heli's zijn ze er gewoon op de as geperst. Wij doen er meestal wat groene locktite tussen als er beweging inzit.)