HK450GT gyro instellen

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door GDV-Maxx, 8 dec 2010.

  1. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Ik heb gisteren eindelijk mijn nieuwe HK450GT kunnen afwerken en heb net een paar testvluchtjes gedaan. Alles lijkt goed te gaan, maar als ik een loop maak wijkt mijn staart lichtjes af als ik weer beneden kom. Moet ik in mijn zender meer of minder % gyro instellen?
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.432
    Locatie:
    Rotterdam
    Loop, in de vorm van looping?

    Eigenlijk is een looping voor een heli niets meer dan vooruit vliegen, waarbij hij toevallig constant omhoog moet.
    Wat zou kunnen is dat de staart verloopt, dan zou je het altijd moetenvhebben (dus niet alleen bij loops)
    Dan moet de gain omhoog. Gaat ie hunten, tikkie terug

    Wat ook kan is dat je staart gewoon niet houd.
    Om te testen of dat zo is, moet je hooveren, en dan in een keer vol pitch up geven en een paar seconden vast houden.
    Als de staart dan verdraait, zonder terug te komen houd het het gewoon niet (zijn de krachten groter dan de staart kan corrigeren)

    Oplossingen:
    Toerental omhoog zetten
    Grotere staartbladen
    Minder pitch op de hoofdbladen

    Een beetje in die volgorde
    Waarschijnlijk geef je ongemerkt vol pitch tijdens de looping
    Dan komt zoiets bovendrijven
     
  3. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    UWH_Lz7mIKw[/media] - HK450-GT sport flying and some loopings
    Mijn vijfde vlucht ooit met een helikopter :) (behalve de blade msr dan)
    Ik heb de staartservo anders geplaatst en nu houdt hij de staart mooi op zn plaats.

    Tijdens de vlucht hierna is het vijsje van mijn motortandwiel losgekomen en ben ik nog net met autorotatie veilig kunnen landen. Het probleem is nu dat de draad van de pinion (11t) is doorgedraaid. Ik heb hier nog een 13t pinion. Zou het toerental daarmee nog ok zijn? (motor is 3550rpm/v)

    Wat is de invloed van de gewichtjes aan de flybar?

    Is het een probleem om lichte 3d stunts te doen met mijn HXT900 servo's?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Ik vlieg mijn hk 450 gt met een 3500kv motor en ik heb er zowiezo pinion 13 op zitten :eek:
    Dus of ik zit dan fout, of het is gewoon goed :p
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Voila.
     
  6. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Gewichtjes erafhalen voor je invert gaat, dan zijn die HXT900 wel ok.
    Verder, eerst je tailservo positie goed krijgen in Standart mode, niet Headinghold.
     
  7. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Leg even uit waarom? door de gewichtjes krijgen de servo's het niet makkelijker of zwaarder. zal niks uitmaken.
     
  8. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Gaat sneller, zo kun je snel weer overeind komen als het misgaat, die HXT900 gebruik ik ook.
     
  9. jeroenn

    jeroenn

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Groningen
    ben je al een keer inverted gegaan met de htx900 dan?
    lijkt met sterk met die servo's...
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Waar dient dat ding in je handen ook al weer voor? Oh ja, daar stuur je mee.
     
  11. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Gaat prima met die dingen, ik heb er vrij harde 3D mee gevlogen met mn 450 toen ik die nog had. het kost de servos niet meer kwa kracht.
     
  12. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Dan kan je even goed zeggen dat je geen gyro nodig hebt...
    De staart mag geen 60° afwijken als je wat meer pitch geeft. ;)
    Nu blijft de staart bijna perfect op z'n plaats.
     

Deel Deze Pagina