Precies een jaar geleden ontstond er onder de weinige DLG'ers op dit forum het idee om elkaar eens te treffen. DLG was erg nieuw en velen liepen nog met vragen rond hoe nu dit en dat bij hun in aanbouw zijnde kist. DLG was op zich niet nieuw maar was in Nederland nog erg onbekend. Hoe vaak ik en andere DLG'ers aan andere modelbouwers wel niet uit moesten leggen wat het nu precies was zijn op meerdere handen niet meer te tellen. De eerste meeting was een succes en er volgde een tweede. Het aantal postings op dit forum nam toe en er kwam een eigen subforum! Als ik nu het forum eens doorspit en zie wie er allemaal al in het bezit zijn van een DLG 8O . Het aantal onderwerpen en berichten zijn enorm. Draadjes over de Highlight, Turbo, SuperGee en niet te vergeten de Bug zijn vele pagina's groot. Ook het nieuwe draadje over de MicroDLG gaat enorm hard. Een nog groter opgezette meeting staat dit jaar op 11 juni gepland en hat aantal inschrijvingen kruipt richting de 20 deelnemers. Stiekum hoop ik dat de 30 gehaald wordt. Het aantal Buggers blijft wat achter terwijl de organisatie juist uit die hoek veel deelnemers had verwacht. Wie weet komt het nog goed. DLG een jaar later. Bekend en veel beoefend. DLG is een begrip geworden.
Lijkt al weer veel langer geleden, als ik dit draadje bekijk http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=556&start=0 Was het oktober 2002, dat jij mij overhaalde om eens te kijken naar een DLG. Bedankt nog daarvoor, mij modelvlieg carriere is voor altijd veranderd. Maar inderdaad, met zoveel BUG'jes in het land. Dus waarom ze niet gezellig meedoen met de DLG dag..... het is mij een raadsel.
Oh gegroet, Oh grote DLG Goeroe Theo. Ok, gientje Theo, moet kunnen. :wink: Niet helemaal een geintje. Twee jaar geleden ben ik besmet met het smijtvirus en er is geen medicijn voor. Dit virus is zeer besmettelijk en in combinatie met het ook zeer gevaarlijke Modelvliegvirus is er geen enkele behandeling die maar enig effect heeft. Ook ik ben nu een hoopeloos geval en mede clubleden kijken me vaak met medelijde aan, met de blik in de ogen van "waarom doe je er geen motor op" en "wat is daar nu leuk aan, een model omhoog gooien om kort daarna weer te gooien". Besmet ben ik door Hans Knippels die op zijn beurt via internet het virus had opgelopen. Nu weet ik niet meer precies of dit die levensgevaarlijke variant RC-groupus amiricas was of de Hollandica forumus theodius. Doet er niet toe. Een ding, ik heb er erg veel plezier aan en ben zelfs zo besmet om mee te doen met het regelen van een patientendag op de Arhemse heide. Nee, DLG is OK Theo gefeliciteerd.
DLG is zeker OK. Ik wilde een zwever die wat beter snelheid kon oppikken dan mijn beginnerszwever met jedelsky profiel. Toen kwam ik de Quickflick tegen. Super!!! Ben nu ook veel met elektro bezig, maar elke keer als ik mijn quickflick weer smijt en als ik dan op ooghoogte nog makkelijk een rondje kan vliegen (zonder motor ), dan weet je weer waarvoor je bezig ben. Dat vind ik vooral het mooie van de DLG. Je hebt geen gezooi met die lier, en ze kunnen zo mooi snelheid opbouwen . Ik hoop dat mijn supergee (met turbodunne profielen) dat nog beter zal kunnen. Ik zal me binnekort ook wel ff inschrijven voor DE dag, weet alleen dus nog niet zeker of ik kan... Ben nog bezig om mijn leven een beetje op een rijtje te zetten (of op de rails ofzo...). Komt wel, heeft ff tijd nodig. (sjesus wat klinkt dat oud...)
Hoho jongens dat virus komt niet bij mij vandaan en ook een medicijn is niet van mijn kant te verwachten. Wie dit virus naar Nederland gebracht heeft weet ik niet maar het dook spontaan op diverse plekjes in Nederland gelijktijdig op en heeft zich het laatste jaar razendsnel verspreid. Ik heb alleen melding gemaakt van de aanwezigheid en spontaan hebben zich lotgenoten gemeld. Het virus is niet te stoppen en er zijn meerdere varianten. Zo zijn er o.a. de varianten XPS-sus Epoxus (zelfbouwer 150 klasse) armus-langus (de mega smijter) Balsa snuifus (micro klasse) Af en toe denk ik dat ik clean ben. Dit is meestal tijdens de wintermaanden maar zodra de de crocussen weer boven staan krijg ik weer ontwenningsverschijnselen. :lol: