Beste piloten Ik heb een probleem met mijn sab raw 700. Bij hardere figuren valt mijn motor uit. Ik heb al verschillende motoren geprobeerd , solderen en fiches gecontroleerd . Dit is dus de hobbywing 20O amp Platinum . Ik heb een 130 amp in mijn 570 en nooit een probleen gehad. Ik vlieg in stored governor. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ? Ik heb de one way bearing ook vervangen ,dus dit is het ook niet. Mischien is er iets niet juist geprogrameerd? Beste groeten.
Beste, Geeft de esc geen fout code via ledjes of geluid? Heb je toevallig ook telemetry aanstaan? Eerste waar ik naar zou kijken is je cut-off protectie of die niet perongeluk aanstaat op een te hoge waarde en alle kabels controleren op beschadigingen. Maar zonder een foutcode kan het van alles zijn: Overcurrent beveiliging, thermisch, wellicht je servo kabel van esc naar controller beschadigd waardoor het throttle signaal niet wordt ontvangen als je wat hardere manoeuvres doet etc etc... Zelf een soort gelijk geval gehad met een esc die uitviel bij specifiek rainbows of ticktocks. Bleek later dat de kabel van de rpm terugkoppeling tegen de motor aan tikte bij deze figuren waardoor deze op het koper was open gesleten en waardoor de esc vermoedelijk statische tikken kreeg en daardoor uitviel. Is dit een heli welke goed gevlogen heeft en nu ineens dit probleem heeft? Groet, Hans
Hallo bedankt voor je reactie. Ik ga de kabel nakijken naar de esc en nog eens alle solderingen controleren. In idle up 1 is alles ok. In idle 2 met tictoc valt hij uit. Ik heb nu ook min voltage cutt off gedesactiveerd. Zal ik ook eens een governor store calibration herdoen ?
nu is een hoog toerental in combinatie met heel hard en snel met servo's bewegen ook voor de stroomvoorziening van de ontvanger nogal een dingetje. Ik neem aan dat je een losse bec hebt? Of HV? hoe zit de accu aangesloten op het systeem? Stel, je ontvanger valt uit vanwege een stroomgebrek op het besturingscircuit, gaat de regelaar ook uit. maar zonder 0 armt de regelaar niet, dus gaat de motor ook niet meer aan.. cut off waarde kan inderdaad een oplossing zijn.. maar helemaal uit is ook weer wat dan trek je een lipo potentieel helemaal naar 0 volt, heb je ook geen besturing meer (als je ontvangerspanning van de hoofdaccu komt)
deze ontvangeraccu zit dan waarschijnlijk 2x in de ontvanger geprikt? loopt dat via een schakelaar(zo ja, een mechanische of anders?) een schakelaar met veer erin kan in feite maar 2,5 ampere hebben. jij trekt veel meer een servo stekker kan in feite ook maar 2,5 amp hebben, piek 5 amp. doe je die 5 wat langer, zakt ook de boel onderuit. nu moet het wel erg ver onderuit zakken om vanaf 8,4 volt terug te gaan naar 3,5... of je hebt een opgefikte servo..
Ik heb gdw hv servo s er gaan inderdaad twee kabels 1 naar ontvanger en 1 naar module fbl spirit. Wat moet ik nu doen ?
Ik zie dat je ook een back-up gebruikt van optipower. Dan kan het niet aan je ontvangeraccu liggen want die back-up accu pakt sneller het voltage op dan dat die ontvanger kan uitvallen tenzij inderdaad je kabeltje de limiterende factor is. Je zou er nog een extra kabel bij kunnen prikken van ontvanger naar de spirit mits je nog een vrije poort hebt. Zelf denk ik dat je het bij de esc moet zoeken. Je zou op zich die governor stores calibration opnieuw kunnen doen maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niets van. Helaas zonder foutcodes /ledjes van de esc blijft het gissen.
ok, in totaal heb je 3 stroom kabels vanaf accu in het besturingsapparaat zitten.. op ontvanger en estab, dus dat kan het niet zijn.. zeker met die optipower niet Governor wil bij het niet halen van de toeren wel eens uitvallen (zelf nooit meegemaakt), dan vervalt hij op een curve ergens. maar normaal is dat geen 0 gas.. dus de reden voor het uitvallen van je motor zou dan inderdaad volledig binnen de regelaar moeten zitten.. wordt de regelaar warm/heet? wordt de motor warm/heet? Als de boel op de grond staat, jij gaat een keer van hold terug naar vliegmodus, doet hij het dan weer? stroom eraf, erop, doet hij het dan meteen weer? of moet je echt een tijdje wachten tot de boel het opnieuw doet? en inderdaad, zoals mijn voorganger meld.. iets van een log, lampjes etc zou verrot handig zijn hebben die grote regelaars niet automatisch een log functie intern?
Hi. Ik heb juist een nieuwe motor toegekregen egodrift. Ik ga hem monteren en laat iets weten. Groetjes