Hoe GoPro HD op je vliegtuig bevestigen ?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door MrBean, 27 sep 2010.

1. MrBean

MrBean

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Hoi allemaal,

ik heb me ook een GoPro HD camera gekocht.
    Maar, met het waterdichte omhulsel is hij nogal zwaar om op een toestel te bevestigen en ook nogal groot zodat hij volgens mij (buiten het toestel dan) veel wind vangt. Zonder omhulsel is het een handig klein ding.

Maar, je kan de lens niet draaien en dus het gewoon onder je vleugel hangen, zal leiden tot een beeld recht voor je. Meestal zet ik de camera zo dat hij een beetje naar links of rechts onder wijst.

Ik vroeg me nu af hoe jullie, mede-eigenaars van zo'n camera op jullie vliegtuig monteren ? Liefst zo dat de lens wat naar onder staat en ook mogelijkheid om hem snel er aan te maken en weer af te halen...

Groetjes en alvast bedankt voor jullie tips.

Davy

2. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Je kunt de cam wel kantelen, alleen moet je het beeld dan softwarematig even op zijn kant gooien.
    Zo zie ik dat de GoPro's veel bevestigd worden m.b.v. velcro. Zo verkoopt de bouwmarkt ontzettend sterk klittenband. De lijmlaag is gigantisch taai!
    Ook een antislip matje op de bodem van de kist, en de GoPro vast met elastiek zie je vaak ( niet mijn manier).
    Een bakje waar je de cam in kan schuiven is ook een manier.

3. MrBean

MrBean

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Remy,

bedankt voor je antwoord. Zo'n bakje had ik ook al aan gedacht. Maar ik ben niet zo'n handige jongen, dus er moet nog wat denkwerk bij.

Het feit van roteren via software, dat wist ik wel. Maar ik bedoelde eigenlijk meer om de camera bv in een hoek van 30 graden onder een vleugel te hangen. Dat is dus niet zomaar te doen.

Ik zal er nog eens goed over na moeten denken... Het bakje met een instelbare hoek zou het mooiste zijn. Het waterdichtje bakje dat er bij zit heeft een schroefsysteem om de hoek vast te zetten. Da's goed bedacht. Maar het bakje is zo zwaar en dat is jammer...

Groetjes,

Davy

4. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Bij een Borjet Maja past die gewoon in de neus
    Wel grappig om te zien trouwens.

5. MrBean

MrBean

Lid geworden:
    8 mrt 2004
  6. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Voor 30 euro koop je een hoop rollen ducktape .
    Maar ja dat ben ik weer hihi.

7. MrBean

MrBean

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Hey Wiebe,

ja, da's ook waar... Maar ik probeer het toch altijd zo netjes mogelijk te maken... :) Maar je tip wordt in overweging genomen.

Nu nog op zoek naar een goed kistje voor deze camera waar ik dan binnenkort ook hopelijk met mijn FPV op kan beginnen. Misschien eens op zoek naar een EasyStar met een goede brushless motor. Of misschien kan ik mijn Protech Voyager terug converteren naar 40 Mhz.

Groetjes,

Davy

8. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Ik gebruik m'n GoPro zonder body case. Ik heb bij m'n GoPro geen lensdopje. Ik weet ook niet of zoiets er standaard bij geleverd wordt. Ondertussen heb ik er 1 gemaakt op de draaibank van nijlon.

MVG. Robert.

9. Matanza

Matanza

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Hier zie ook een soort bevestiging voor de GoPro :
    FPV FunJet V2

Mvg

10. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Bodycase is waarschijnlijk het lensdopje?

11. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina