Hoe nu verder?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door TriColore, 20 jan 2024.

  1. TriColore

    TriColore

    Lid geworden:
    20 jan 2024
    Berichten:
    4
    Locatie:
    N.O.P.
    Jaaaren geleden heb ik eens een shell gekregen van Sinterklaas van een Fiat Ritmo 105TC in de schaal 1 op 8, omdat ik een groot liefhebber ben van de Ritmo. Zie ook mijn site transritmo.nl. Het gevaarte heeft al die tijd in de kast gelegen tot op heden. Nu is het tijd om er werk van te maken... Ik weet alleen niet hoe eigenlijk te werk te gaan. Deze shell zou moeten passen op een 1/8 model met een wielbasis van 320-330 mm en een breedte van 310mm. Dus.

    Heeft iemand een idee voor mij welke donor ik zou kunnen gebruiken hiervoor? Zijn er ook elektro motoren of alleen nitro motoren voor deze specifieke maat? Een statisch model is te overwegen. Punt is dat ik ook niet heel veel geld wil uitgeven. Een paar honderd euro hoogstens.

    Het moge duidelijk zijn dat ik een absolute beginner ben met deze materie.
    Daarom hoop ik dat er iemand is die mij in de goede richting kan/wil sturen.

    Alvast bedankt.

    Groet.

    Rene

    deltaplastik.JPG Fiat Ritmo.JPG
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.633
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens mij kom je uit bij een GT chassis. Dit is een aangepaste 1:8 buggy voor onroad met kortere dempers een 2-bak ipv een midden diff en onroad banden.

    Meest bekend zijn de Kyosho GT1, GT2 en GT3 maar ook Xray, Serpent, Capricorn, Ofna etc kent zoiets. Als je body uitgeknipt is moet je wat modellen gaan vergelijken voor hun wielbasis.
     
  3. TriColore

    TriColore

    Lid geworden:
    20 jan 2024
    Berichten:
    4
    Locatie:
    N.O.P.
    Bedankt voor je reactie. Het zal dus wat mij betreft een trial and error experience worden. Of zelf maar een onderstel bouwen en er een statisch model van maken. Maar wellicht heeft iemand nog ergens een sloper liggen die ik eventueel passend zou kunnen maken. The search continues.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    Ken je geen rc liefhebber in je omgeving die wat verschillend modellen heeft om eens op uit te proberen? Van waar ben je?
    Alternatief kun je eens naar een modelbouwwinkel gaan en één en ander proberen, maar doorgans hebben ze mogelijk niet zo heel veel verschillende types staan.
    Maar een 2dehands rollend chassis zoeken lijkt me nog niet zo'n slecht idee, wellicht redelijk goedkoop te houden ook. Met wat geluk.
     
  5. TriColore

    TriColore

    Lid geworden:
    20 jan 2024
    Berichten:
    4
    Locatie:
    N.O.P.
    Ik woon in de Noordoostpolder. In mijn omgeving ken ik niemand met zo'n hobby, en hier in de buurt zou ik ook zo 1,2,3 geen winkel weten. Heb wel eens een paar winkels in den lande gebeld, maar daar word ik ook niet wijzer van. Vandaar mijn poging om via dit kanaal te proberen aan een chassis te komen.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.633
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je online de product specs bij de fabrikanten opzoekt zie je de wielbasis en spoorbreedte erbij staan.

    vb: Serpent Model Racing Cars - Product - Cobra GT 1/8 onroad - Specifications

    Wheel-base: 328mm
    Width: 305mm


    En alle GT's liggen rond dezelfde specs.
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    Dat zit er pal op zou zeggen dan toch?
     
  8. ikonmy

    ikonmy

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Leusden
    Misschien een keer gaan kijken en een praatje maken bij model racing lelystad.
     
  9. TriColore

    TriColore

    Lid geworden:
    20 jan 2024
    Berichten:
    4
    Locatie:
    N.O.P.
    Goed idee; dat is het overwegen waard!
     

Deel Deze Pagina