Hallo, Ik vraag mij telkens af hoe een 3D jet werkt,waarom kan hij zoveel en een gewone niet?Vleugelprofiel?En waarom heeft die van voor zo van die "dingen",de echte naam ken ik niet... Kan iemand mij dat uitleggen? mvg, Gor
Dag Gor, 3D vliegen met een jet? Het vleugelprofiel zal misschien ietsjes andres zijn dan bij een normale jet, helemaal zeker weet je dat natuurlijk nooit. Wel kan ik je vertellen dat de meeste 3D jets die ik ken een deltavleugel hebben. De dingen voor, dat zijn Canards, deze werken in combinatie met het hoogteroer, daarom kunnen ze zo kort draaien en dan is dit alles ook meestal nog gecombineerd met Thrust vectoring, dit wel zeggen dat de straal die uit de turbine komt door een korte uitlaatpijp gaat die 360 graden gedraaid kan worden. En dan natuurlijk een goede turbine met veel vermogen. Groetjes Ron
Hallo Gor, Vond zojuist nog een filmpje wat mooi laat zien wat er op dit gebied mogelijk is. sFypnPK1dPU[/media] - R/C TURBINE MIG 29 HOVERING!!! gr. Jacques
ik had wel verwacht dat het hoveren met een jet ooit ging komen, eerste keer dat ik dit zie. knap werk groeten Gertjan