Hallo idereen ik heb een nitro wagen hpi wr8 3.0. ik h-ben beginnen met afstellen maar kom steeds met een verveld iets. als ik op circuit rij met de wagen komt deze zijn temperatuur naar bija 180 graden. veel te hoog denk ik dus stop ik even geef ik de wagen meer nitro en doe ik verder maar nu staat deze bijna zo dat de tempratuur niet boven de 130 graden meer gaat maar ik rij nu nog 7 min met een tank. is dit zo? of toch niet normaal? alavast bedankt
Aah oke. Ik twijfelde even omdat ze mij verteld hebben in de winkel dat ik tot 30 min kan rijden met een volle tank
Das een utopie, dat zouden de wedstrijd rijders wel willen. Met de nieuwe OS motor schijn je 10 minuten te kunnen rijden op 1 tank.
Wat voor tankinhoud heb je? Bij ons rijden we 5 minuten op een tankje (1:10 onroad) Denk dat 7 minuten vrij reëel is bij offroad. M.v.g. Mark
Niet om vervelend te doen, maar je rijdt op het circuit, houdt je bezig met de temperatuur van de motor, niet iets wat beginners doorgaans doen. En dan ben je verbaasd dat je geen half uur op zo`n tankje kan rijden.
Ze hadden me in de winkel dit aangeraden om de temperatuur te nemen en liefst niet boven de 120 graden en omdat ze vermeld hadden dat je 30 min met een tank kon doen stelde ik me een paar vragen
Niks mis mee hoor ! heel goed zelfs dat ze dit aanraden. Maar na 5 minuten knallen is de koek echt op. Een nieuwe auto moet je ook inrijden, hebben ze dat ook verteld ?
Ik ben nu namelijk aan het rijden en wat ik merk is dat de wagen steeds uitvalt als ik rem. Als ik dan de gloeiplug eruit haal staat deze nat. De toevoer dan net teveel?
Stickies/FAQs Speciaal voor beginners: Beginnen met de hobby?, Lees dit eerst! Basis kennis: Model auto's met een brandstofmotor De zin en onzin rondom nitromotoren. De gouden regels, en DO en DONT'S voor Nitro RC-cars. Het afstellen van een carburateur van een model race auto. [inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd
Het zou zomaar kunnen, dat hij te rijk staat. Maar om dat te kunnen beoordelen is een forum niet geschikt. Je moet dat gewoon kunnen horen, zien en ruiken. De linkjes die Ron gaf kunnen je daarbij prima helpen. Natuurlijk mag je hier gewoon je vragen stellen. Lees je eerst eens goed in voordat je straks iets onnodig sloopt.