hoi ik ga een protech fun 2wd kopen en nu raad protech mij aan om 10%te gebruiken maar mijn modelbouwwinkel raad mij 16%aan. welke in het best?? :?: gr real
ikzelf rijdt met een nitro fun 12 ( 2WD) das echt wel een tof machientje om es op een parking of grote plaats mee te rijden ik rijd met 10 % nitro , en hij bolt mooi regelmatig... als je foto's of een filmpke wilt bekijken van mijn protech kan je altijd eens kijken op m'n pagina ( zie hieronder ) van waar ben je misschien? ik van aalst ( belgiƫ)
Oregon dat verklaard waarom ze je auto zo langzaam vonden. je rijd 10% nitro. ga eens over na 16% als je auto tenminste is ingereden en je zult een groot snelheids verschil merken.
maakt die 6 %echt zo veel uit? maar ik ga eigenlijk niet voor de snelheid hoor , ik ben een klein-parking-rijder en ik vind dat die al snel genoeg gaat... maar ik zal wel eens een litertje 16% kopen om te zien hoe hij draait ... want die is dan wel nog eens een scheetje duurder
neej dat hoor je me niet zeggen. 10% is beter verlengt de levensduur van de motor is makkelijker aftestellen, de motor word minder heet, en de auto is rustiger waardoor je beter leert rijden. kan je allebovenste dingen dan kan je over gaan naar 16% en gaat je auto harder en kan je je zelf weer uitdagen.
Hey, Is de protech 2wd eigenlijk een goede beginners auto of niet??? Wat ik hier op het forum lees is ie wel goed maar is het jammer dat de cassis plaat van plastic is, is dit echt een nadeel of valt dat te verwaarlozen voor iemand die gewoon voor de fun wil gaan rijden? alvast bedankt. greetzz Real
[quote="sphereman ...neej dat hoor je me niet zeggen...de motor word minder heet...[/quote] Ik was juist in de veronderstelling dat een hoger percentage nitro voor meer koeling zorgde...Is dit een misvatting?
Van plastic ? Ik denk dat als ie van plastic was dat dat door de hitte van de motor meteen zou smelten of dat het na 3 keer rijden geene plastic meer over is door het schuren over de grond :wink: De meeste brandstof auto's hebben toch wel een alu chassis plaat :wink:
[quote="reload]Ik was juist in de veronderstelling dat een hoger percentage nitro voor meer koeling zorgde...Is dit een misvatting?[/quote] Hier zijn de meningen over verdeeld, maar volgens mij is het zo dat meer nitro zorgt voor een warmere motor als de rest van de omstandigheden gelijk blijven.
Hier zijn de meningen over verdeeld, maar volgens mij is het zo dat meer nitro zorgt voor een warmere motor als de rest van de omstandigheden gelijk blijven.[/quote] Je hebt een heftigere ontbranding wat temperatuur verhoogt maar je hebt daardoor ook een snellere drukafbouw naar de uitlaat wat een koelend effect geeft.