Ik ben op dit moment begonnen met de bouw van de 40-foot container trailer van Tamiya (item 56326) . Deze ter aanvulling op mijn Scania R620 6x4 Higline truck. Het is een erg mooie bouwdoos en weet nu al dat ik er veel plezier aan ga beleven. Alleen moet natuurlijk de container gespoten (TS 81) en afgelakt worden. Aangezien het grote oppervlaktes zijn, ben ik toch wel heel erg benieuwd of iemand mij kan vertellen hoeveel verf ik hiervoor zal moeten aanschaffen. Mijn ervaring is dat er minimaal 2x gespoten moet worden op het oppervlak om een goed resultaat te krijgen, 3x is nog mooier. Dus als iemand mij kan adviseren over de hoeveelheid verf dan hoor ik het graag. Sander
Verf moet je rekenen met "iets" tussen de 5 en 10 m²/liter .... dus reken het aantal m² uit en je weet de liters bij benadering neem 10 tot 20% verlies bij het spuiten ..... of te wel teruggerekend 0,4 tot 0,9 dm²/cc ..... in een potje Humbrol of Revell zit 14cc (ml) ... en Tamiya stopt 23cc in een (standaard) potje .....
Oke... dus als mijn container zo'n 1.25 m2 aan oppervlakte is, dat ik dan 250-300ml per laag nodig heb aan verf. Dus 3 spuitbussen van tamiya per laag... wat wel een beetje overeenkomt met hetgeen ik in gedachten had. Dan zal ik maar eens gaan zoeken of ik ergens een leuke deal kan maken voor een voorraadje spuitbussen
container Een container is zonder onderkant ong.0,60 m2.Indien je de binnenkant ook mee wilt spuiten klopt jou berekening helemaal. gr.adrie
Een Fiatje 500 "klassiek" misschien, maar bij mijn Cadillac Eldorado kom je niet verder dan de motorkap ... :lol:
één laagje en alleen de buitenkant en dan moet het nog een "makkelijke" kleur zijn ook, anders lukt het je niet eens ....