Hoever gaat een Futaba 2.4ghz FASST?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Aerobatic, 6 apr 2011.

1. Aerobatic

Aerobatic Guest

Wanneer zal ik de controle verliezen met een 2.4ghz Futaba FASST rc link? zender is T14MZ en ontvanger is degene die er bij zat ( 14 kanaals)

Greets, Seba

2. Aerobatic

Aerobatic Guest

Deze discussie mag verwijderd worden... ik weet het antwoord op mijn vraag al... futaba FASST is een van de beste 2.4 systemen en gaat meer dan 4 kilometer ver zonder aanpassingen

Greetz , seba:cool:

3. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Nou nee hoor, dan zul je nog aardig voor een verrassing komen te staan :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

4. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Zo snel zou ik geen conclusie trekken. Het bereik is van heel veel factoren afhankelijk en er kan niet zomaar worden gezegd wat het bereik is. Dit zal je zelf proefondervindelijk moeten testen. Doe een paar range tests. Maar 4km zonder aanpassingen en met een video zender in zijn nek. Daar zou ik mijn geld niet op zetten.

5. Aerobatic

Aerobatic Guest

nochtans , uit verscheidene test op rcgroups blijkt dat wel echt het bereik te zijn... als het niet zo is , zal ik dat misschien zelf wel ondervinden ... is het zo dat de controle zonder waarschuwing wegvalt en dat het over is , of zal deze even wegvallen en terugkomen?

mvg , seb

6. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Tests, vooral door forumleden, op RCG moet je met een heel pak zout nemen, niet met slechts een paar korreltjes. E.e.a. heeft een zeer hoog 'van horen zeggen' gehalte.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

7. Willem01

Willem01

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    En stel nu dat je die 4 kilometer wel haalt? Je ziet 'm dan toch niet meer :rolleyes:

Willem.

8. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Bereik verlies: Soms op 500 meter, en soms pas na kilometers.

Niet gemodificeerde 2,4GHz systemen werken heel wisselend qua bereik.

Als je een patch en/of versterker gebruikt haal je wel met gemak enkele kilometers.

Als je denkt dat een standaard 2,4GHz systeem altijd rond de 4 kilometer haalt, dan wordt dat een bijzonder koude kermis voor je.

Het is een digitaal signaal wat je van het ene op het andere moment simpelweg kwijt bent met een kleine kans op herstel van de verbinding (vliegtuig zweeft immers door in dezelfde richting bij jou vandaan).
    Met analoge signalen zijn er trucs zoals het veranderen van de zender antenne oriƫntatie op het moment dat je het signaal verliest om het terug te krijgen. Daarnaast verdwijnt het bereik bij analoog geleidelijk en niet van het ene op het andere moment.

Test het voor de gein eens op de grond: zet iemand met ontvanger op hoge verdieping van flatgebouw, en rijd weg met je zender, houd onderling contact om te zien wanneer het signaal wegvalt.

Trouwens ook helemaal vergeten:
    Als je normaal RC vliegt dan zie je altijd je vliegtuig (hopelijk).
    LINE OF SIGHT <- heel belangrijk voor 2,4GHz
    Ik heb het met 2,4GHz al meerdere malen gehad met FPV vliegen dat ik op een gegeven moment achter mezelf langs vloog en dat ik door snel de zender boven mijn hoofd te houden toch net op tijd de controle over het vliegtuig terug kon pakken.

Laatst bewerkt: 6 apr 2011
  9. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    ik haalde met een dx7 met een ar7000
    1,1KM met de videozender aan.
    Met booster 500mw tot 3Km getest.
    Ik denk dat Futaba ook aardig in die richting komt.

10. easystarfan

easystarfan

Lid geworden:
    20 jan 2011
    ik vlieg met de futaba 6 ex op 2,4 maar waar haal je nou een booster voor groter bereik ik kom die nergens tegen?

11. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Heb met standaard futaba 2.4 hz op 1,1 km gevlogen zonder problemen.
    Heb geen idee waar de grens ligt..

12. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010

Deel Deze Pagina