Hallo, Ik ben op zoek naar een adresje waar ze holnietjes (worden ook wel gebruikt als patrijspoorten) verkopen, En niet van die kleine van 4 a 5 mm maar dikker, van 10mm tot 18mm Heb de plaatselijke bouwmarkten al gehad maar dat liep op niks uit,, En laten we het dan nog maar niet hebben over de hobbyshops hier in goes, Wie heeft er een adresje waar ik ze kan verkrijgen, Of heeft ze toevallig zelf liggen ?? Alvast bedankt, Mvg Vincent.
Al een tenten(bouw) bedrijf / campeer winkel geprobeerd ? Alle gaten in het doek zijn voorzien van ringen die gebruikt kunnen worden als patrijspoort. Ook de patrijspoorten bij Modelshop Flevoland zijn niet zo duur, erg mooi en er zit nog glas bij ook !! Groet, Cees
Hoi Cees, Zal morgen even kijken of wij hier een kampeer winkel in de buurt hebben, Ik hoef geen patrijspoorten te maken maar is voor me denemarken waar de sleepkabel doorheen gaat van voor , zie foto, (bron: Tugspotters.com) Die zijn mooi gekruld als het ware, als ik nou van die holnieten heb dan kan ik ze ovaal maken in de bankschroef en dan krijg je ongeveer het zelfde effect als op de foto, Maar bedankt voor de tip,. Mvg Vincent,
Dag Vincent, Zoek eens bij "zeilringen", de eerste die ik vond was weliswaar Belgisch, maar wellicht als je verder zoekt..... En die zijn er ook in ovaal!!!!! Groet, Ad Bakker EDIT En Brugge is voor jou nog niet eens al te ver
Ik heb er hier nog wel een stelletje liggen , 10mm gat en 20mm buitendiameter. Als je die goed vind PB me maar.
Mensen,. super bedankt voor jullie bijdrage, heb ze gevonden hier bij een plaatselijke zeilen maker,. Mvg Vincent.
Ter aanvulling van dit toppic... Zoektermen... NL: zeilringen, D: Ă–sen, GB: eyelets of grommets Bekend merk is Prym met oogmaten van ondermeer 8, 11 en 14 mm etc Bij de 8 mm zitten er notabene 24 in een blister. Koste bij een lokale 'bootjeswinkel' 9,95 euries... dus de Bullaugen die je bij de modelbouwwinkel aantreft zijn amper duurder... en netjes afgewerk... afhankelijk van de modelbouwklus... en wenselijke afwerkingsgraad...
ik heb holnietjes gekocht bij een stoffen zaak toen heb ik een plastic map gekocht met een perferator en daar de glaasjes mee uitgedrukt en op de holnietjes gelijmd (en aan de binnenkant 3mm ledjes in gelijmd) dat waren holnietjes van 4mm