Hallo, ik was even aan het rondsnuisteren naar een aantrekkelijke short course truck. Ik zag toen een hong nor sc10, even later zag ik een Jammin sc 10 en nog wat later een OFNA sc10. deze truck lijken ongelooflijk op elkaar, weet iemand of deze effectief hetzelfde zijn? En zijn dan ook verschillende onderdelen uitwisselbaar? Greetz Pokkand1
DE Hong Nor SC10 en de Jammin SC10 zijn volgens mij dezelfde trucks. DE OFNA 10SC en de HOBAO Hyper 10SC zijn OOK dezelfde trucks.
Laten we het dan goed doen. De HongNor SCRT10 is gelijk aan de Ofna Jammin SCRT10. Daarnaast is er de NEXX10, die is in principe, op de stuurinrichting na, weer gelijk aan de SCRT10. HongNor is de fabrikant, de onderdelen van Ofna zijn anders genummerd, maar alles is uitwisselbaar. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar, hier in Nederland als over de landsgrenzen. De Hobao Hyper 10SC en de Ofna Hyper 10SC zijn van de fabrikant Hobao en is een andere auto. Ik kan hier helaas weinig over vertellen, mijn voorganger "Mystikal" wel, want die heeft er eentje...
En alle 2/4 de wagens zijn zonder meer goed te noemen. De kwaliteit is met beide/alle 4 de autos dik in orde.
Hong Nor is de niet USA tak van OFNA en Jammin is daar weer een "race" tak van... Op de amerikaanse fora`s kennen ze Hong Nor ook niet en als je onderdelen in USA besteld staan ze onder OFNA >> JAMMIN >> SCRT10 Zoals hierboven ook al gezegdt wordt is de stuurinrichting van de NEXX10 alleen anders dan de SCRT10 de NEXX10 werkt hierbij namelijk met het PIVOT BALL systeem... Maar.... ook deze kan je weer krijgen voor de SCRT10
oke, veel dezelfde auto's eigenlijk, juist andere merknaam... zien we wel meer in de modelbouw nu even verder op mijn vraag... ik zag dat de Hong Nor scrt10 eigenlijk weinig tuningdelen heeft, of deze zijn toch moeilijker te vinden (zelfs verdelen PKracing heeft bitterweinig aan tuningonderdelen...) MAAR, ik zag op de site van integy een uitgebreid gamma aan tuningdelen voor de OFNA 10sc. dus vroeg me af of deze inderdelen dan ook op een hong nor passen... Ja...waarschijnlijk???
Die Integy-onderdelen zijn voor de Ofna/Hobao 10 SC! Dus niet voor de Ofna/Jammin/Hongnor SCRT10 of Nexx10SC. Ik zou zowiezo niet aan Integy onderdelen beginnen, ze zien er erg "bling" uit maar breken nogal snel omdat ze van minderwaardig alu worden gemaakt (geloof me ik weet het uit ervaring). Als je goed zoekt op de site van PK zal je zien dat ze genoeg alu en carbon hopups voor de Hongnor SCRT10 en Nexx 10SC verkopen, dwz. hopups van Hongnor zelf, kwaliteit is dik in orde! De prijzen van PK zijn ook dik in orde, als je diezelfde auto in het buitenland (Duitsland of GB) zou halen ben je veel meer kwijt!!
En je moet je niet blindstaren op de NL markt... er zijn genoeg onderdelen van de usa webshops en ebay te verkrijgen... Ik heb nou het een en ander naar alu geupgrade op m`n HN scrt10 van het merk strc en daar ben ik erg tevreden over.. Ik ben zelf overgestapt van Traxxas slash 4x4 naar Hong Nor scrt10 en ik heb nog geen sec spijt gehad...
HongNor prima merk en je kan de onderdelen via PK of met slim bestellen voordelig uit de VS onder OFNA krijgen. Daarnaast wordt de SCRT 10 ook in Duitsland onder het Jamara label uitgebracht. Tuning mn uit de VS, maar zoveel tuning onderdelen heeft een SCRT 10 niet nodig, omdat deze behoorlijk "dialed in" geleverd wordt, in ieder geval als je de ARTR van HN neemt. De NEXX 10sc is een mooi alternatief. Ik vind zelf de HongNor qua layout beter doordacht dan de HoBao, maar verder zijn de twee merken kwalitatief vergelijkbaar. Je kan hier dus niet echt een slechte keuze maken.