Hopper tank

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door benovitch, 1 nov 2024.

1. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Ik ben bezig met het inbouwen van een JetsMunt 140 BXL in een UltraFlash van een kameraad. ALs hoofdtank zal een CMJets Ultra Flas Main EVO Plus tank gebruikt worden. Ik ben aan het rondkijken voor de Hopper tank die ik wil gaan gebruiken. In mijn JTM XXX met VT80 gebruik ik één van 125cc als ik mij niet vergis. Ik heb die hier destijds via een forumlid aangekocht. Het is dezelfde als deze op de foto

Echter weet niet meer bij wie ik deze gehaald heb. Nu voor mijn VT80 werkt dit perfect en geeft mij dit in het slechtste geval 1/2min vliegtijd. Nu de 140 gaat meer verbruiken dan de VT80. Dient de tank grootte dan aangepast te worden in volume of kan dit gerust werken met deze van 125cc. De bedoeling is natuurlijk nooit om alles uit de main tank op te gebruiken maar je weet maar nooit.

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Een hoppertank heeft een maximale doorvoer snelheid. Deze moet bij je motor passen. Een te kleine doorvoersnelheid geeft teveel stress voor je pomp en je prestaties leiden er onder.

Daarnaast is een hoppertank GEEN reserve! Je hoofdtank moet altijd voldoende brandstof hebben. Dus de inhoud van hoppertank maakt niets uit.

3. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Tadango, bedankt van de reactie. Ik ben me zeer bewust dat dit geen reserve tank is. Welk type hopper tank zou je aanbevelen eventueel om de goede flow te kunnen garanderen. De max flow van de motor zou 500ml/min zijn.
    Ik zie er ook veel paseren in de vorm van een glaze/plexi buis met in het midden een filter.

4. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik gebruik geen hoppertank meer dus kan je daar niet bij helpen helaas.

5. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  6. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Bedankt voor de reacties, zullen we eens bekijken dan

7. Petertjeveer

Petertjeveer