Hovership MHQ2

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Klucky_13, 24 jan 2015.

1. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Hallo,

Zoals sommige van jullie wel al weten ben ik al een tijdje bezig met 3D printen. Nu zag ik gisteren ergens een post op het forum van een 3D geprint op-plooibaar frame dat te vinden was op Thingiverse. Ondertussen hebben ze hier een nieuwe versie van uitgebracht: De Hovership MHQ2. Hier te bewonderen:

Hovership MHQ2 by Hovership - Thingiverse

Foto van thingiverse:

Ik vind dit als 3D-print enthousiast natuurlijk wel interessant om zelf zo een frampje te gaan maken voor mezelf. Zelf heb ik al een mini in gebruik, namelijk een standaard Blackout mini H frame met de standaard (tiger) blackout motoren en Blackout 12A ESC's.

Natuurlijk moet ik voor dit 3D geprint frame ook nog motoren en ESC's voorzien. Gill. Van het forum zei me dat de Cobra (new) 2204 1960kv motor een aanrader zijn. Ik zat dan te denken om deze motoren in te bouwen op mijn Blackout mini H en de standaard motoren en ESC's van de blackout te gaan gebruiken voor de Hovership. Ik neem aan dat deze Cobra's meer vermogen leveren dan de standaard Blackout motoren?

Verder denk ik in de toekomst ook aan het vliegen met 6" armen op de blackout en eventueel met 6" props (eens ik het vliegen op 5" wat gewoon geraak natuurlijk). Zijn er dan andere motoren die ik beter aanschaf? Of kan ik met motoren geschikt voor 6" niet verder vliegen op 5" in afwachting?
    Als ESC's zou ik dan gaan kiezen voor de 20A simonk ESC's om zeker genoeg reserve te hebben.

Maargoed, back to the Hovership!

Ik dacht eraan om dit frame te gaan printen met een combinatie van ABS+ (ICE) voor de frame-platen, en het sterkere XT copolymeer voor de armen. Aangezien deze toch wel de zwakke plekken van het frame zullen zijn.

De frame-platen zouden een translucent/aged geel worden (ABS+):

En de armen zoals vermeld het nieuwe XT copolyester van Colorfabb in light green:

De rest van de setup zal een samenraapsel zijn van alle onderdelen die hier nog in mijn hobbydoos liggen:

- Naze32
    - Boscam 600mw 32ch 5.8ghz VTX
    - FPV camera heb ik nog zo een fatshark 720p liggen maar hier zou ik dan in termijn ook wel een sony FPV cam voor kopen om deze te vervangen.

Hopelijk in de loop van de week (en misschien al morgen), ga ik de eerste onderdelen printen.

2. Rutger2012

Rutger2012

Lid geworden:
    30 jan 2013
    Hoi ik ben Rutger en de laatste tijd erg geïnteresseerd geraakt in 3D printing. @Klucky_13 wellicht leuk om je ervaring op het 3D onderdeel van dit forum plaatsen. Wil namelijk graag ervaringen horen over 3D. Welke printer gebruik je?

3. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Ik ben nu iets meer als een jaar bezig met het hele 3D print gebeuren. Ik ben begonnen met een Velleman K8200 bouwkit en deze staat momenteel te koop. Ik ben ondertussen overgestapt op een Ultimaker 2. Een iets duurder toestel, maar wel een pak preciezer/sneller/betrouwbaarder. Heel Leuke hobby, zeker een aanrader als je in de modelbouw zit! Vraagt wel heel wat tijd om in te komen :)

4. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    een plooibaar model

bij mij zijn ze allemaal plooibaar :D

succes print ze

5. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Zolang je maar hard genoeg crashed krijg je ze allemaal compact/opgeplooid ;-)

6. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ik know....... :D

Deel Deze Pagina