Wat heb je nodig? - Brillo sponsjes - Muscle ovenreiniger Beide te vinden in de supermarkt bij de huishoudelijke artikelen. De smerige uitlaat: Spuit die in de wasbak in de ovenreiniger: Laat het een half uur weken: Pak het brillo sponsje: Even 1 veeg over de uitlaat: Even goed poetsen met daarbij wat kraanwater en 10 minuten later: Is het vuil echt hardnekkig kan je het nog een keer doen. Heb je na het rijden een beetje smerige uitlaat kan je ook direct na het rijden een brillo sponsje met wat brandstof gebruiken om hem weer schoon te poetsen.
Leuke tip Roelof, maar had iemand (jij?) niet ooit al zoiets gepost? Of was dat niet in een apart topic... Er staat me zoiets bij dat ik dit al eens gelezen heb (combinatie ovenreiniger - Brillo sponsje)
Ergens opgemerkt ja, nu was het weer eens nodig dus ik dacht direct maar even wat foto's bij te maken.
Na het rijden met ciff en een doekje wil ook prima... Ben je lui en wacht je veel te lang, zoals Roelof,en te lui om echt te schrobben, pak een steelpannnetje, prop er een vaatwas tablet in, zet de boel aan d ekook, uitlaat erin, even lekker sudderen,e n voila!, als nieuw!
Waarom zou je het schoonmaken? Hij mag er best gebruikt uitzien toch? Na de eerste de beste rit toch weer vies :rolling:
in de usa gebruiken ze een soort 'crockpot' (pannetje die vloeistof lange tijd op een bepaalde temperatuur houdt) en dat vullen ze met antivries, zal nog eens zoeken hoe ze dat precies doen.
Ik had mijn Samba uitlaat die een beetje dof was uitgeslagen mooi zwart gespoten met hittebestendige verf werkt ook heel goed.. en lekker snel.