Een tijdje geleden heb ik een HPI flux buggy gekocht waarmee ik lekker rond kan rijden/spelen. Nu was ik vandaag weer van plan om eens door het zand te gaan raggen, maar tot mijn soort van verbazing stonden de banden welke aan de achterkant zitten soort bol (beetje zoals je de banden zal laten draaien terwijl je de auto op tilt), en één van de voorbanden had een soort van bobbel op de band. Als ik dan in de band voel lijkt het erop dat de vulling die tussen de band en velg zit is opgekropt. Hoe kan zoiets gebeuren, is dit de warmte geweest van de afgelopen dagen? En nu, hoe los ik dit op ?
Is dat zo'n auto die eigenlijk teveel power heeft? Mogelijks zitten inderdaad de foam inserts dubbel / niet meer op hun plaats... Zitten de banden op de velg gelijmd, of heb je beadlocks met schroefjes? Ik zou zeggen losschroeven, of met een mesje de band van de velg snijden. Alles terug op zijn plaats stoppen indien de inserts nog bruikbaar zijn, en de band terug op de velg lijmen.
Heb je in water gereden? Mogelijks zijn de banden gaan balloonen, en hebben de inserts op dat moment teveel vrije ruimte gekregen en zijn ze van hun plaats gekomen. Voor zover ik weet worden inserts niet vastgelijmd...
Net een poging gedaan, maar dat lossnijden is niet de doen zonde de hele band naar de mallemoer te snijden. De verlijming zit ook dik in de groef van de velg
Op youtube zie ik dat sommige heet water gebruiken, een verfstripper, chemische oplosmiddelen... Als de insert dubbel zit kun je er sowieso weinig meer mee doen omdat het hele wiel uit balans zal zijn...
Kreeg de tip van een vriend van me om het in komende pan te leggen, en dat lijkt te werken. De eerste is bijna los. En tot mijn verbazing lijken de handen helemaal vol met zand te zitten
Ik zou in de nieuwe banden twee gaatjes in het loopvlak knippen/branden, dan word het zand/water eruit geslingerd. En dan de gaten in de velg dicht maken uiteraard. Door het vocht kunnen de foams slecht worden waardoor je dit probleem kan krijgen.