Ik ben van plan een Hpi Savage 21 te kopen. Weet iemand iets van de motor af die er standaard in zit 3.5cc Ik heb me laten vertellen , dat na ongeveer 10 liter benzine hebben opgereden de motor al moet vervangen, dat kan toch niet? of toch? Graag feed-back Samuel
wel jah dat zou heel goed kunnen. het is terrein afhankelijk luchtfilter type brandstof en afstelling. maar dat hebben alle motors de ene doet 5 liter de ander 25 liter maar je hoeft geen nieuw blokje maar een nieuwe zuiger setje en die kost 132,50
Ok maar, bij normaal gebruik. Is het mogelijk om je motor goed te onderhouden dat er niet zomaar iets aan kan komen?
Wat is hier het verschil tussen Dat is toch dat pakket om zelf in elkaar te steken he? Het zijn mischien vervelende vragen maar ik wil gewoon niet elke maand 125 euro uitgeven omdat mijn motor het weer laat afweten.
Thanks sphereman, Als ik nog een vraag mag stellen, want het is nog wat nieuw voor mij. 1 Liter brandstof, (wat kan ik daar onder verstaan?) Bij gewoon rijgedrag, rij je daar lang mee? Kun je me ongeveer een beeld schetsen? alvast bedankt voor je antwoorden
5 liter kost 23€ daar rijd ik een week op en dan rijd ik zo een 5uur perdag daar bij komt dat jij dan met een savage 1cc meer hebt of je dit erg merkt weet ik niet
ok, maar dan zou het goed kunnen dat je om de 2 weken een nieuw zuigersetje moet gaan kopen. Da is dan toch echt een hele dure hobby. Ik vind het al een pak geld zo een Savage 21 ( ongeveer 900 Euro als je alles erop en eraan wilt) Ik ben best bereid om wel geld uit te geven aan stukken, dat is normaal dat er stukken komen aan zo een machine, maar als ik in de vakantie dagelijks ga zou gaan rijden, zou me dat een pak geld gaan kosten als ik het goed voorheb. Kun je niet telkens na het rijden het zuigersetje zuivermaken of zo?
met gewoon gebruik kan je erg lang rijden met je savage. zorg ervoor dat je absoluut geen zooi naarbinnen slurpt, dus een goed luchtfilter erop. en rijd niet te arm maar lekker vet en je hebt er liters plezier van. in de praktijk denk ik dat het bij veel rijden na een half jaar allemaal wat minder zal gaan worden maar het kan ook prima blijven lopen allemaal. ik heb een 3.5cc force met een licht beschadigde zuiger en die loopt ook nog steeds prima,uiteraard moet je dan geen topprestaties meer verwachten maar voor lekker rond te raggen op de parkeerplaats is het nog prima
daar ben ik het idd echt mee eens. ik heb hier een zuiger setje liggen en die is op de zuiger gegroefd en de cilinder wand is licht gepolijst en het rijd nog steeds geen 80meer maar wel 60 en de trek prestatie is ook best goed maar je moet alleen wat vaak bij stellen hij word erg weer gevoelig. maar je kan er lekker mee bliojven crossen. dus ik zal er niet te dik over in zitten.
Hahaha, Samuel, voor het geval je het nog niet doorhad: Sphereman rijdt veel, HEEL veel. 8O 5 uur per dag, geloof me, daar kom je niet zomaar aan hoor...
sphereman, jij ben volgens mij een echte R/C freak Wat voor auto's heb je? Trouwens, ik heb gisteren nog een artikel gelezen, dat er toch niet zo vlug iets zal aan schelen aan de motor, dus ben toch wat gerust gesteld. Weet jij of je ook stukken kan kopen ter bescherming van de savage. Vb: stevigere bumpers, ..... groeten,
Ik denk dat ik nu inmiddels al 20 liter er doorheen heb en hij rijdt nog steeds Je moet hem af en toe iets bijstellen, maar hij rijdt nog perfect Als je iets wilt weten moet je het maar vragen, ik heb een Savage