wil even jullie mening horen voordat ik het zwarte garen denk uitgevonden te hebben mijn savage heeft last van versleten wielmeenemers op de velg. nu heb ik de speling opgelost door de wielmeenemer (degene die in de velg valt ) waar het dus versleten is ) te ontvetten,de velg ook, en van de as op de velg gelegd je kunt hem bijna ronddraaien zo erg is de slijtage, ik heb m exact neergelegd en de ruimte vol laten lopen met 2 componenten epoxy hars hij zit dus als het ware weer gegoten zonder speling. je kunt de meenemer insmeren op de zeskant met vaseline dan kun je m na het gieten weer eruit nemen. ik heb nog geen tijd gehad om te rijden,maar het lijkt mij een goedkope oplossing tegenover dure velgjes? iemand ervaring met deze constructie ?
pff jammer, dacht als ik de speling opvul dat het goed was, maar goed ga morgen even testen ik laat het weten hoe het afloopt , savage 26 picco heb jij mischien nog wat velgjes liggen ? 14 mm hex
Zo simpel is het helaas niet , de lijm pakt meestal niet goed genoeg op de velg en is vaak te broos waardoor het er zo weer uit breekt zodra je gaat rijden. Ik heb niks meer van de Savage liggen , die is jaren geleden al verkocht.
het gaat mij niet om het lijmen, maar om de speling op te vullen , de hars die ik giet in de speling is waarschijnlijk sterker dan het materiaal waar de zeskant van het velgje van gemaakt is er zijn ook 2 comp lijmen natuurlijk ,maar mij ging het om de speling op te vullen ik laat morgen even weten hoe het is afgelopen ga het gewoon even testen
Die epoxy zal niet perse sterker zijn , waarschijnlijk wel brozer dan het originele kunsstof... En juist in de flexibiliteit zit hem de kracht. Te flexibel en het draait door , te hard en het breekt. Dat breken gaat die epoxy straks ook doen omdat de velg altijd enigzins flexibel is en de epoxy dus nooit 100% opgesloten blijft.
Ik heb dit ook wel eens geprobeerd, bij normaal gebruik ging dit best lang goed. Maar vooral bij "rustig" en onroad gebruik. Bij offroad en flinke klappen is het simpelweg te hard en gaat het brokkelen. Tegenwoordig smelt ik het plastic( gewoon met een aansteker) waar de onderdelen in zitten en druppel dat erin om op te vullen. Wel offer ik de wielmeenemer op. Ik gebruikt geen vaseline oid om hem er weer uit te kunnen krijgen. En gebruik zeer ruw schuur papier om de velg op te ruwen
ik heb vandaag gereden en moet zeggen dat het perfect ging de epoxy hars doet ze werk goed lijkt me. ik had eerste de speling van de wielmeenemer ingegoten met de met vaseline ingesmeerde meenemer , en daarna er een hele kraag omheen gegoten zodat de wielmeenemer echt opgesloten zit. het schijnt goed te gaan,maar hou me aanbevolen als iemand een setje velgen met banden in de aanbieding heeft goeie oplossing ook justme ben benieuwd of dat beter werkt dan epoxy
ik heb ze ooit met 2k lijm uit de autoschade branche gelijmt en dat werkte prima. auto is wel verkocht maar nooit klachten gehoord.
Er zullen wel meerdere middelen zijn om dit probleem op te lossen. Ik denk dat een ieder zn eigen voorkeur heeft en er zelf achter moet komen wat voor hem het beste werkt. Hars is het voor mij niet, dat begon bij mij vrij snel te breken/brokkelen. Maargoed ook daar zijn verschillende soorten in, en ik kan het ook "verkeerd" gemengd hebben. Smelten van plastic heeft mijn voorkeur 1 het werkt voor mij goed 2 je kunt dezelfde kleur als de velg benaderen, dus als je het goed doet zie je eigenlijks niet eens dat hij gerepareerd is ( geld natuurlijk niet voor zilver) Wat overigens ook erg goed werkt is proflex mantage kit. Vind ik minder mooi maar werkt wel erg makkelijk, en als dat vast zit zit het ook vast. Kon je trouwens de wiel meenemer weer uit de velg krijgen?
ja de meenemer kon ik zo er uit halen ,had de randen met vaseline ingesmeerd echt dun maar dan plakt de epoxy niet dat werkt goed , joh het is gewoon even kijken wat kan werken vaak zijn de velgjes versleten wat toch snel weer een extra uitgave is ga morgen nog even rijden en wat rare dingen proberen alleen om de sterkte te testen ik laat het weten
Je kan de wielmeenemer strak inpakken met aluminium folie. Hij gaat er dan altijd weer goed uit. De resten folie kun je makkelijk wegsnijden.