hpi savage xl

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door sinti, 14 apr 2016.

1. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    wie van jullie heeft de tip om de 2 schroeven waarmee de keramische (rode) schijfremset mee wordt vastgezet aan de gearbox te bevestigen zonder dat ze na 3 minuten lostrillen , heb al meerdere malen blauwe locktite gebruikt helpt niets heb nieuwe schroefen met de bijbehorende shims gebruikt maar na een paar minuten remmen laten ze toch los het zijn de lange speciale schroefjes wie o wie ??

2. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Loctite in plastic heeft helemaal geen zin.
    Enige goede oplossing is je gearbox vervangen. De gaten zijn waarschijnlijk dol.
    Misschien dat je met Ca lijm iets kunt doen maar dat is dan weer lastig los te krijgen als het moet.

3. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    het probleem is dat ik de schroeven niet uiterst vast kan draaien omdat dan me remmen blokkeren dus moeten ze van vast een slag los. en daar gaat het mis maar dan zijn de gearbox gaten niet dol toch inderdaad loctite in plastic doet niks, maar je word soms wat hopeloos dat je alles wil proberen mischien een iets dikkere schroef erin jassen?

rob444 vindt dit leuk.
  4. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Als je remmen blokkeren als je de schroeven er helemaal in hebt zitten is er iets anders aan de hand.
    Ze moeten er helemaal in passen.

5. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    dat is inderdaad het probleem, remmen staan muurvast als ik de schroefjes goed vastzet , het is net alsof de schroefen te kort zijn maar het zijn de langere uitvoering dus zou moeten kloppen

6. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Kun je een foto plaatsen hoe het er nu op zit? misschien zie ik er iets aan wat niet klopt.'

Edit-> er hoort een ringetje tussen de schroef en de gearbox he. Misschien zit die er niet tussen?

7. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    ga ik zo gelijk doen , zat al te denken aan de shims mischien, ik ga een foto maken duurt eventjes maar komt er aan

8. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    hoop dat t gelukt is

9. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Is duidelijk genoeg. Lijkt er erg op dat er geen ringetje tussen gearbox en brakepad zit..

Edit-> Net ff gekeken op mijn savage en bij mij zit er ook geen ringetje aan de onderkant. Wel bij de bovenste.

10. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    klopt die is ertussenuit ga ik terugzetten klopt het dat er tegen de gearbox een shim komt en 1 tegen de schroefkop ? of komen er meerdere

11. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Ik heb bij de onderste alleen bij de schroefkop en bij de bovenste onder de schroefkop EN op de gearbox.

12. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    ga ik die weer even terugzetten komt er ook zo heeeerlijk bij he :)

13. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Ik heb het "voordeel" dat mijn savage al 5 maanden uit elkaar ligt. Oktober gedemonteerd voor winter onderhoud maar in November mijn elleboog verbrijzeld en schouderblad gebroken..

Edit-> geen garantie dat het gaat helpen maar wie weet..

14. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    jeetje man wat een ellende , hopen dat je gauw hersteld en weer kan hobbien heb er 3 staan waar je altijd wel mee bezig bent wat dat betreft kun je er beter 1 hebben denk ik wel eens , heb de hobbie na 15 jaar weer opgepakt maar is een virus he

15. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Ach, mocht sinds half maart eindelijk gaan revalideren. Wond infectie en wilde niet dicht.

Ik ben er ook weer volop mee bezig. Heb een Savage en een Mugen truggy maar even voor erbij nu een electro buggy aangeschaft omdat er nog geen kracht in mijn linkerarm zit. Komt wel. Schouderfunctie volgens fysio nog een maand of 6.. Elleboog 3 of 4. En dan kracht training.

16. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    ff een andere tip. Ruil je ribbed uitlaat in voor een tuned uitlaat. Wereld van verschil...
    Dat ding maakt alleen maar een hoop herrie.. :):)

17. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    ja klopt echt een herrie schopper die uitlaat , heb andere liggen zet ik er eerdaags even op , zijn wat oude fotos ondertussen alles al verandert [​IMG]

18. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Leuke vloot.

Die witte velgen heb ik ook nog gehad. Van een GS meen ik.

Dit was die van mij voor demontage.

Komt een ander chassis op en een nieuwe kap..

19. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    super he , ja de witte wieltjes liggen in de kast heb er nu dezelfde op als de quad , gisteren mooie savox 1256 overgenomen voor de quad stuurt perfect ,en draaide met de andere xl mijn ace ds1015 servo plots de tandwielen stuk, valt niet mee om die te vinden. beetje tegenvaller in nederland . hee je kan er een mooie twin van maken de ruimte heb je , ik heb er nog een hotboddies tank van liggen met 4 aansluitingen en een onwijse grote hotbodies motor wat voor chassis ga je nemen?

20. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    DS1015 is ook al jaren mijn favoriete servo. Staat er 1 te koop hier op het forum. Snoebel verkoopt er 1. €65
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/ace-ds1015-servo-super-snel-zeer-krachtig.240825/

Savox is ook goed.

Twinner maken gaat net niet zonder de tvp uit te slijpen.
    Hotbodies tank en motor die je hebt zijn vast van een Hotbodies Twinzilla..

Ik ga er een extended lcg chassis van hetzelfde merk als die op de foto. Fastlane Machine.
    Maar die verandering doe ik omdat er voor het FLM XL chassis geen center skidplate wordt gemaakt.
    De LCG Extended die ik heb liggen is er wel 1 voor . Ik rijdt nog wel eens ergens waar veel grotere stenen liggen. Dus zijn de remschijven beter beschermd.

Laatst bewerkt: 15 apr 2016

Deel Deze Pagina